וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל בעיר האורות

16.5.2009 / 13:45

6 שנים אחרי שהקימו את חברת הרכב הפרטית 'לומונו', תיירי ודנאיל מולאן חושפים את הסמרה החשמלית לסמטאות הכרך

סמרה (Smera) היא מכונית חד מושבית צנומה וקומפקטית, פרי דמיונם של תיירי ודניאל מולאן, צאצאי פריס הרומנטית. האחים הקימו ב-2003 את חברת לומנו (Lumeneo), תוך שאיפה להשתלב בתחבורה העירונית מבוססת החשמל. התכנית המקורית הייתה להשיקה במועד מוקדם יותר, אך לעתים תכופות חזרו לשולחן הניסויים משום שהרגישו שהיא איננה בשלה להריח את הכביש הציבורי. האם הגיע זמנה?

על פי מילות ההזמנה למסיבת ההשקה, לא נותר מקום לספק. שש שנים מאוחר יותר, הם פגעו במטרה ונמצאים דקה מהשיא: חשמלית עירונית במלוא תפארתה. כלומר, כל 240 הסנטימטרים שלה לאורך ו-80 הסנטימטרים לרוחב. המבנה המעוך והאליפטי מקנה לה יכולת ניידות אורבנית מהוקצעת, תודות לזווית רכינה של 25 מעלות הנתמכת על ידי ארבעה גלגלים בכל קצה. בלב ליבה שוכנת יחידה חשמלית צנועה המוזנת מקומץ סוללות ליתיום-יון, המאכלסת 40 כ"ס.

באוטוסטראדות המספרים הללו בעוכריה, אולם בעיר יש לכך יתרון רב ערך. סמרה מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 8 שניות בלבד – זריזה דיה להשאיר לכולם אבק ברמזור. המהירות המרבית? ובכן, עוד 20 קמ"ש אתם בסוף הסקאלה, אבל מי בעצם זקוק ליותר בסביבה עירונית שהפקקים בה לא מאפשרים לעבור אפילו חצי מכך. לפחות מידותיה מאפשרות למצוא פיסת חנייה יותר בקלות, והיא תורמת להפחתת הזיהום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully