וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים מהמסלול

ירון אדרי

15.5.2009 / 10:07

פורמולה 1: הסוף?; WRC: סיטרואן בונים על לואב לסופר 2000; מוטו GP: רוסי וסטונר – הקרב על צרפת; WTCC: סיאט בורחת לכולם; נאסקאר: ראש בראש על מיליון דולר

פורמולה 1: יוצאים או נכנסים?

הודעת הפרישה הרשמית שהוציאה השבוע פרארי, נועדה למטרה אחת – הפגנת כוח מול ברני אקלסטון וה-FIA. רנו, טויוטה, רד בול וטורו רוסו מאיימות גם הן, ונראה כי בפגישה שתתקיים היום (שישי) בין הגופים, הפעם ל-FIA ואקלסטון אין הרבה ברירות אלא להתקפל. "אנחנו צריכים לקבוע את החוקים (FOTA), והם (ה-FIA) צריכים לשפוט", אמר הבוס של רנו פלאביו בריאטורה בראיון שנתן ל'גאזטה דלו ספורט'.

שועל הקרבות הוותיק קובל על פעולותיה החד צדדיות של ההתאחדות העולמית והעומד בראשה מקס מוזלי, על שאינם מתחשבים בדעת הקבוצות. "מוזלי מתלהב כי תומכות בו קבוצות קטנות, אבל מה זה ייתן לאליפות?". כניסתן של קבוצות חדשות היא אמנם דבר חיוני ומשמח, אך ללא הוותיקות יאבד הסבב את צביונו וגם את ערכו הפיננסי.

ואם כבר הזכרנו, רשימת הקבוצות המעוניינות להצטרף לפורמולה 1 בעקבות הגבלת התקציב ממשיכה לצמוח. קבוצת 'לייטספיד' המתחרה בסבב הפורמולה 3, רואה גם היא הזדמנות פז להצטרף לסבב היוקרתי מכולם, והיא אף רוצה לעשות זאת יחד עם מייק גסקויין, מבכירי מהנדסי הפורמולה 1 בעבר. 'לייטספיד' מצטרפת ל-USF1, פרודרייב, לולה וקבוצת המירוצים 'i ספורט' ששמן הוזכר בנושא עד כה. מספרד מגיע מידע על שתי קבוצות מירוצים פעילות שרוצות גם הן לעשות את הקפיצה. ברשימת השמועות, נמצאת סופר אגורי היפנית שכזכור פרשה מהסבב בתחילת העונה שעברה. בעלי הקבוצה מכחישים.

להזכירכם, אישרה ה-FIA כי בשנה הבאה תוכלנה 13 קבוצות להתחרות (26 נהגים), ונכון להיום (אם נתעלם מאיומי הקבוצות לפרוש) יש מקום לעוד שלוש בלבד. התאריך הסופי להגשת מועמדות לעונת 2010 הוא ה-29 למאי, ולאחריו תבחר ההתאחדות את הקבוצות שתעמודנה בשנה הבאה על הגריד. כל זאת נמצא כמובן בעירבון מוגבל, שכן הצטרפות הקבוצות החדשות תלוייה מאוד בהסכם שיגיעו אליו היום ה-FIA וה-FOTA.

פורמולה 1: פרארי תשיג משהו בעונתה האחרונה?

טוב, כמובן שפרארי לא תפרוש מהסבב, בטח לא אחרי עונת שפל שכזו. הקבוצה היחידה על הגריד שלא פיספסה אף עונה מאז החלו מירוצי הפורמולה 1 ב-1950, עדיין רוצה להשיג משהו השנה גם אם יודעים שם שלא מדובר באליפות. נכון לרגע זה, כל נקודה תתקבל שם בברכה. הנקודות אמנם יכלו להגיע, אלמלא טעויות אסטרטגיות קשות שמנעו מהם מקום ראוי על הפודיום במירוץ האחרון.

למרות האכזבה הקשה מהגרנד פרי הספרדי, פליפה מאסה מסתכל על חצי הכוס המלאה ולאמצעי התקשורת הוא מדגיש את ההתקדמות החיובית של הקבוצה. הברזילאי כמובן וויתר על כל אפשרות לאליפות, אבל העיקר האופטימיות. מנהל הקבוצה סטפאנו דומיניקלי לעומתו, הצהיר כי הוא מוכן לוותר על תפקידו אם הדבר יבטיח התקדמות. אקלסטון מאמין שזה אכן יכול יעזור.

קימי רייקונן שנראה כי תוכניות פרארי לעונה הבאה אינן מטרידות אותו ומובן למה, מאמין שהקבוצה מסוגלת לחזור ולנצח מירוצים. אותו רייקונן אגב, יתחרה בעוד שבועיים עם אבארת' במירוץ הראלי השלישי שלו העונה כשהפעם יש לו סיכויים טובים היות ומדובר על אספלט. לאור הביצועים האחרונים שלו, היריבים בוודאי לא מודאגים.

פורמולה 1: רד בול רוצים את ווטל לעתיד

בתחילת העונה הצהיר בעל הבית של רד בול דיטריך מאטשיץ, כי הוא לא יעמוד בדרכו של סבסטיאן ווטל אם זה יקבל הצעה מקבוצת צמרת. אלא שנכון לעכשיו, רד בול עצמה עונה על ההגדרה הרבה בזכות הגרמני בן ה-21, והיא לא מוכנה לוותר עליו כל כך בקלות. מנהל הקבוצה כריסטיאן הורנר, מקווה שמאטשיץ יגיע להסכם עם ווטל לשנים הבאות.

לווטל, מהנהגים היותר מוכשרים על הגריד, צפויים עוד שנים רבות ועבורו מדובר בהזדמנות פז לחתום על חוזים מבטיחים. מי שמביעות בו התעניינות הן מקלארן וב.מ.וו, דבר שלבטח מעלה את ערך מניותיו. מצד שני, לא סביר שהגרמני ירצה לעבור כעת לקבוצות תחתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

פורמולה 1: המילטון מעביר את הכתר לבאטון

לאלוף העולם המכהן לואיס המילטון נדרשו חמישה מירוצים בכדי להשלים עם כך שבתום העונה הוא יעביר את הכתר לנהג אחר. בראיון שנתן לרויטרס, אמר המילטון "אני חושב שלבאטון יש סיכוי מצויין ואני מאחל לו רק טוב". עוד הוסיף הבריטי הצעיר על בן ארצו "אם יש מישהו שאני מאחל לו אליפות חוץ מעצמי, זה הוא". מפרגן הבחור.

קבוצת מקלארן מתקשה להתקדם במעלה טבלת אליפות היצרניות, בעוד שבראון מלקטת נקודות רבות בכל מירוץ. גם על כך הגיב המילטון, ספק בעקיצה לכיוון קבוצתו. "מעולם לא הייתי כל כך רחוק בטבלת האליפות בעבר". רק נזכיר לבחור הצעיר כי זו עונתו השלישית בפורמולה 1 בסך הכל, וזו הפעם הראשונה בה הוא נדרש לעבוד קשה. בכל מקרה, הוא עדיין שומר על אופטימיות למרות ההכרה כי התואר אבוד.

WRC: לואב ימשיך גם בעונה הבאה

אלוף הראלי הבלתי מעורער סבסטיאן לואב, בעבר הצהיר כי לא ימשיך לנהוג לאחר החלפת מכוניות ה-WRC בגרסאות הסופר 2000. אך כנראה שהוא שכח זאת כי אתר הרשמי של הסבב הוא אומר "אם יבקשו ממני לחתום על חוזה חדש, אני כנראה אחתום". אם יעזוב לואב את סיטרואן, לא יהיה זה לקבוצה אחרת אלא רק לענף מירוצים אחר. בעבר הוא התחרה במירוץ 24 השעות של לה מאן, ואף ביצע מספר נסיעות מבחן במכונית הפורמולה 1 של רד בול.

בסיטרואן לבטח רוצים את הצרפתי, שתורם רבות לקבוצה על המסלול וגם מחוצה לו בעזרה המקצועית לפיתוח המכונית. לואב קשור ליצרנית כבר שנים רבות, עוד מהימים בהם התחרה באליפות הג'וניורים על הסקסו. הצרפתי הוביל את הקסארה לאליפות, כמו גם ה-C4 בא הוא נוהג היום. סיטרואן כבר החלה לעבוד על מכונית הסופר 2000 שלה, שכנראה תתבסס על הגרסה הסדרתית של מכונית הקונספט DS. אם נסתמך על הצלחת האחות פיג'ו 207 באליפות ה-IRC, יש לנו למה לצפות, ולמתחרות יש ממה לחשוש.

מוטו GP: ויווה לה פראנס

המירוץ הרביעי העונה של המוטו GP מגיע למסלול לה מאן שבצרפת (שידור חי ב-5+ לייב, יום ראשון החל מהשעה 14:40). לא מדובר בתוואי הארוך המשמש את את מירוץ 24 השעות המפורסם, אלא במסלול המירוצים עצמו הנקרא 'בוגאטי', המהווה רק חלק קטן ממנו.

בכל אחד משלושת המירוצים הקודמים העונה, זכה רוכב אחר. בתחילה היה זה קייסי סטונר (דוקאטי), אחר כך חורחה לורנצו (ימאהה), ואת המירוץ האחרון ניצח האלוף המכהן ולנטינו רוסי (ימאהה). בעשותו זאת, קבע רוסי שיא – בכל אחת מ-14 העונות האחרונות שלו על דו גלגלי, הוא ניצח לפחות פעם אחת.

רוסי מוביל את טבלת האליפות עם 65 נקודות, 11 יותר מסטונר. המאבק על האליפות העונה יהיה בין שניהם, אולם המוביל מעוניין כרגע בדבר אחר. אחרי לה מאן, יגיע הסבב למסלול הביתי שלו במוג'לו, שם ירצה רוסי לקבוע את נצחון המוטו GP ה-100 שלו. כרגע יש לו 98, כך שהוא חייב לנצח ביום ראשון הקרוב.

WTCC: אחרי מרוקו, צרפת

מירוץ הרחובות שנערך במרוקו, לא נחל הצלחה מקצועית גדולה. אמנם נשמעו קולות חיוביים מחוץ למסלול, אך בתוכו היו לא מעט תלונות ובעיקר המון בלגן. תוואי המסלול נראה היה מאולץ, ובפועל לא נרשמו עקיפות מרהיבות וזכורות בעיקר שיירות המכוניות. לא מעט נסיונות עקיפה הגיעו מתוך יאוש, מה שגרם לתאונות שלקח זמן רב לפנותן. קבוצת 'פרוטים' למשל, סבלה מהשבתת שתיים משלוש מכוניות הב.מ.וו שלה, והיא תתייצב רק עם השורדת היחידה במירוץ הקרוב.

ואחרי רחובות מרקש, מגיע הסבב לרחובות פאו שבצרפת וביום ראשון הקרוב יערכו מירוצים 7 ו-8 לעונה (שידור חי ביורוספורט). אורכה של כל הקפה קצר יחסית – 2.76 ק"מ, ובכל מירוץ יעברו הנהגים 19 הקפות. עד כה, למרות ההגבלות במנוע הדיזל שלה ממשיכה סיאט לתפוס את ההובלה. הקבוצה עומדת בראש טבלת היצרניות עם 93 נקודות, 29 יותר מב.מ.וו הממוקמת שנייה. את טבלת הנהגים מוביל אלוף 2008 איבן מולר עם 43 נקודות.

נאסקאר: אלוף האלופים

בכדי להבין את החוקים והכללים המלווים את סבב הנאסקאר, צריך תואר מיוחד במתמטיקה. דוגמה? 11 מירוצים היו מתחילת העונה, ולמוביל הטבלה ג'ף גורדון (שברולט) יש כבר 1,601 נקודות – 146 נקודות בממוצע למירוץ. עד לתום העונה יערכו עוד 25 מירוצים, ואתם יכולים לשער לכמה יגיע מניין הנקודות.

ואם זה לא מספיק, בא איגוד הנאסקאר וקובע בכל עונה מירוץ נוסף – 'אול סטאר', שיתקיים ביום שבת הקרוב במסלול 'לווה' בפעם ה-25 (שידור חי ב-ESPN ב-02:00 בלילה של בין שבת לראשון). ומה מיוחד במירוץ הזה? תוצאתו אינה מניבה ניקוד אליפות, כך שמה שהכי חשוב הוא הנצחון. ופרס של 1,022,975 דולר מבטיח שהנהגים יתאבדו על המסלול.

21 מכוניות יורשו להשתתף במקום 43 המכוניות המתחרות בכל מירוץ. איך בוחרים את הנהגים? זה פשוט. יתחרו כל אלופי העשור האחרון שעדיין פעילים, מנצחי מירוצים בעונה הנוכחית ובעונה שעברה, ומנצחי 'אול סטאר' בעבר. עד כאן כוללת הרשימה 18 נהגים, אז איך ייבחרו השלושה הנותרים? שני הנהגים שיגיעו ראשונים במירוץ הראווה המקדים למירוץ עצמו מחר, ונהג שייבחר על ידי הקהל.

הדרך לנצחון לא תהיה קלה, למרות שמדובר במספר הקפות מועט לעומת המאות להן רגילים הנהגים בכל מירוץ. הרבע הראשון כולל 50 הקפות במהלכן יחויבו הנהגים לערוך עצירת תדלוק יזומה והחלפת צמיגים תחת דגל ירוק. שני הרבעונים הבאים יכללו כל אחד 20 הקפות, כשסדר הסיום יקבע את סדר הזינוק לרבע האחרון והמכריע. זה כולל 10 הקפות בלבד, וכשבקו הסיום ממתינים מיליון דולר, אתם יכולים לנחש מה הולך לקרות על המסלול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully