וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה + פולקסווגן = אוטו יוניון?

15.5.2009 / 19:20

עד שיוכרע מי השולט ומי הנשלט, גורמים בקונצרן פולקסווגן מוסרים שהמיזוג עם פורשה יעלה שם חדש-ישן – 'אוטו יוניון'

מזה זמן אנו צמודים לדרמות מאבקי השליטה בין פורשה ופולקסווגן. שתי החברות חותרות להותיר בידיהן את המפתחות לבית המשותף, אך נכון לכתיבת שורות אלו, הכף נוטה לכוונה של פורשה בבעלותה 51 אחוזים ממניותיה של פולקסווגן. בד בבד, המכירות במותג משטוטגארט צנחו בגין אותו משבר כלכלי ארור, ולפיכך שרויה פורשה בסטטוס שיוויוני מול פולקסווגן שמצידה זורקת לה הצעות נגדיות כדי להבטיח דומיננטיות.

ואולם לאחרונה, הרוחות דעכו ונרגעו, והראשים מורידים את הרגל מהגז: איחוד. זו המילה השגורה בפיהם והיא גם המרחפת מעל כל הנסיונות לקנות ולנשל. אולם יש להסכם גם צדדים לא שיוויונים במיוחד. איחוד מעין זה, ידאג להסיר מהנהגת פורשה את האדם שאחראי להפיכתה ליצרנית הרווחית בעולם: וונדלין וינדקינג. מהעבר השני, יושבים בינתיים ומחייכים מאחרי השפתיים אישים בפולקסווגן, מלאים אופטימיות וחזון; נשיא פולקסווגן פרידריך פיאך, טוען ששם המשפחה לאחר הנישואין נבחר, והוא שנוי במחלוקת לא פחות: 'אוטו יוניון'.

חברת 'אוטו יוניון' היא תולדה של מיזוג בין ארבע יצרניות: אודי, הורש, וונדרר ו-DKW. ארבעתן יצרו את שרשת הטבעות של אודי המשמשת אותה עד היום בחזית מכוניותיה. כלומר המקריות, אינה מקריות - יש ערך מוסף והגיוני בהחזרת המותג מעבר לסתם החלטה חפוזה על כינוי הולם. חשובה לא פחות, היא העובדה שפרדיננד פורשה, המייסד, היה האיש מאחרי הנדסת מכוניות המירוץ של אוטו-יוניון בשנות ה-30. זו כנראה חתיכה אחת מהפאזל המלא בגינו עלול ליפול הפור, שיחזיר את 'אוטו יוניון' לתעשיית הרכב. הדילמה אגב, מגיעה גם מהכיוון המוסרי. 'אוטו יוניון' נקשרה לתעמולת הרייך השלישי בגרמניה הנאצית. על פי פרסומים בעולם, זה לא ממש מזיז לעסקנים כנראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully