וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע בכבישים: 18 הרוגים

שמונה תאונות קטלניות בשבוע האחרון. יאיר דורי מנכ"ל הרשות הלאומית: "תועלה בקשה לדיון חירום במשרד התחבורה ובחברה הלאומית לדרכים"

שבוע קטלני במיוחד בכבישי ישראל: 18 אדם נהרגו בשבוע האחרון בשמונה תאונות קטלניות, כך על פי נתוני 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים', מתוכם 11 מההרוגים בשתי תאונות קשות. זהו השבוע הקטלני ביותר מאז אסון אוטובוס התיירים בשלהי השנה שעברה.

מניין ההרוגים החל כבר ביום ראשון לפנות בוקר בנתיבי איילון בסמוך למחלף קק"ל. רכב ובו ארבעה צעירים בשנות ה-20 לחייהם התהפך ועלה באש. שניים מנוסעי המכונית נהרגו ושניים נוספים נפצעו. מאוחר יותר באותו היום, נהרג נהג מכונית בשנות ה-40 המאוחרות על כביש 66 בהתנגשות חזיתית עם משאית. ביום שני, נהרג רוכב אופנוע כבן 60 בנתיבי איילון, בקטע הכביש שבין מחלף חולות למחלף משה דיין.

בצהרי יום שלישי נרשמה התאונה הקשה הראשונה השבוע. חמישה בני משפחה שחזרו מהילולת ל"ג בעומר בהר מירון, בינהם שלושה ילדים, מצאו את מותם בכביש הבקעה. התאונה אירעה לאחר שהרכב בו נסעו סטה מהכביש ונכנס חזיתית באוטובוס שהגיע מולו. עוד באותו היום נהרג נהג משאית על כביש 6 לאחר שריכבו התהפך.

יום קטלני נוסף נרשם ברביעי. שישה בני אדם נהרגו בעת שרכב ההסעות בו נסעו סמוך לכפר סבא, נכנס לצומת לא פנוי. משאית שהגיחה ממול, פגעה ברכב ההסעה וגררה אותו מטרים רבים עד שנעצרה. ההרוגים הם שתי נשים וארבעה ילדים, כולם מכפר קאסם. מוקדם יותר באותו היום נהרגה הולכת רגל, קשישה בת 80, בנצרת עילית לאחר שנדרסה בזמן חציית מעבר חציה. הולך רגל נוסף נהרג ביום שישי בתל אביב.

חציו הראשון של חודש מאי רושם 28 הרוגים לעומת 25 הרוגים בחודש מאי 2008, 18 מהם בשבוע האחרון כאמור. מתחילת 2009 נהרגו בתאונות דרכים 131 בני אדם. השוואה לתקופה המקבילה אשתקד אז נהרגו 169 בני אדם, מלמדת על ירידה של 22 אחוזים. מקום המדינה ניספו בדרכים 30,266 בני אדם בכבישים מהם 4,811 ילדים ובני נוער.

"עוד לא מצליחים ליצור מסר של שינוי תחבורתי"

בעקבות שרשרת האירועים המצמררים, שוחחנו עם יאיר דורי, מנכ"ל 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים'. לדבריו, מדובר ברצף של מקרים עגומים שאת מרביתם לא ניתן היה לצפות מראש, ושמרביתם נגרמו כתוצאה מחוסר התקדמות בנושא ההבנה התחבורתית הן אצל הנהגים והן אצל מקבלי ההחלטות.

השבוע הזה הוכיח לנו יותר מכל שיש לתקן את חוק הרשות הלאומית ולהרחיב את סמכויות הפעולה שלה. סמכויות אשר יאפשרו לגוף זה לא רק להמליץ על דרך הפעולה, אלא לקבוע אותה. כך למשל, היה צריך לקרות עם ההמלצה לסגור את הפניה שמאלה בצומת המסוכן בו ארעה התאונה הקטלנית וכך יש לעשות לעתיד עם הקמת צוות מיוחד לחקירת תאונות שאינו מסתמך על חקירת המשטרה, גוף מקצועי שמתחקר ומבצע תהליכי בקרה ויישום לממצאי החקירה בשטח.

עד לתיקון המיוחל לחוק הרשות הלאומית, בכוונתו של יאיר דורי להעלות דרישה לדיון חירום במשרד התחבורה ובחברה הלאומית לדרכים (מע"צ) בנושא מוקדי הסיכון שסומנו לשנת 2009 – מקומות מסוכנים נבחרים שסומנו לטיפול עוד השנה, 60 במספר. מתוך פרויקטים עתידיים אלה, יבחרו הדחופים ביותר ובהם יחלו עבודות תשתית בזמן הקרוב.

כמו כן, יונעו מספר מהלכים למניעת הישנותם של מקרים מסוג זה בעתיד. כך למשל, תוגבר הנוכחות המשטרתית בצומת המסוכן בו ארעה התאונה הקטלנית ותואץ עבודת התשתית, למרות שמהנדסי הרשות העלו בקשה לבטל את הפניה המסוכנת שמאלה עד לגמר העבודות.

היום (ראשון) יוצאת הרשות הלאומית לפרויקט "המוביל הבטוח" שתפקידו לבדוק את נושא המשאיות וההיסעים בישראל, מתוך הרצון להגיע אל נהגים עבריינים ואל כלי רכב לא תקינים. בתחילת החודש החלה גם פעילות במגזר הבדואי במרחב הדרום עם כל המנהיגות הבדואית, להדרכה ישירה עם בתי אב לחינוך תעבורתי ובטיחות.

בשבוע הבא, תוצג לשר התחבורה מפת תאונות דרכים המטפלת בעשר הרשויות בהן מספר התאונות הוא הגדול ביותר, כך שבתקווה תתקבל תוכנית עבודה לצמצום התאונות בערים אלה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully