וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריוס החדשה צוברת מומנט

18.5.2009 / 10:44

הדור השלישי להיברידית של טויוטה, גורף לזכות היצרן כ-80 אלף הזמנות מוקדמות ביפן. ארה"ב עוקבת בדריכות

טויוטה פריוס החדשה מראה סימני הכרה חיוביים. הדור השלישי שנחשף לפני מספר חודשים החל להמכר בתחילת השבוע ביפן, וכבר עתה התקבלו עבורו קרוב ל-80 אלף הזמנות מוקדמות. יצרנית הרכב הענקית שלא מוותרת על מקומה ה-1 בתעשיית הרכב בנקל, רואה במספרים אלו את הטוב והרע בצילו של המשבר הכלכלי. החברה דיווחה בחודש דצמבר האחרון על הפסדה הראשון מזה 71 שנים.

את הפן החיובי מפיקים בטויוטה בשל נתח גדול יותר במכירות הפריוס מכפי שצפו בתחילת דרכה. אז קיוו שהדגם יניב בין 40 ל-50 אלף הזמנות, כלומר הכפלה מיידית ב-50 אחוזים. הפן השלילי נובע כאמור מהמתחרה הישירה שלה ביפן – הונדה אינסייט. ההיברידית של הונדה לכדה את המקום הראשון במסירות הרכב ביפן בחודש אפריל עם 10,481 מכוניות שהגיעו ללקוחות, ו-20 אלף בסך הכול מאז השקתה לפני שלושה חודשים. יחד עם האינסייט, בהונדה גאים לתפוס גם את המקום השני בטבלת המסירות עם הג'אז.

בהיעדר חלופות אחרות המכלכלות אותה, נראה כי טויוטה תמשיך לשים את כל הביצים בסל ההיברידי כדי לסחוט מספרים. השאלה שנותרה היא האם הפריוס בעבורה טויוטה מרוויחה מעט יחסית, יכולה לחלץ אותה מהמשבר או להוות עבורה סוג של הקלה בסימפטום עד לצניחה הבאה, וגם לירידה מכס המלכות למקום ה-2, או אולי ה-3 כשפולקסווגן דולקת אחריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully