וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הסוף ל-V8?

19.5.2009 / 12:36

רגולציות חדשות שמתכנן הנשיא אובמה, יגרמו לאמריקה לחסוך בדלק ולהפחית את זיהום האוויר. במפתיע, היצרניות תומכות

תחת רשימת חוקים פדראליים מעודכנים, יציג היום הנשיא האמריקני סעיפים חדשים המציבים רף אחיד בניצול הדלק והפחתת שיעור פליטת ה-CO2 לאוויר החל משנת 2012. התכנית מכילה שינויים מבניים קרדניליים במקבץ החוקים הקיימים ברגולציית ה-CAFE (Corporate Average Fuel Economy) אשר הוצגה ב-1975, לאחר שהוסר אמברגו הנפט. מטרתה פיקוח עליון על שימוש המכוניות במשאבי האנרגיה.

המגמה החדשה נרתמת להביא לציבור ייצורן של מכוניות אמריקניות המוזילות את עלות השימוש, ומורידות את צריכת הדלק בשיעור של 40 אחוזים עד לנתון של 15 ק"מ לליטר לעומת 11 ק"מ לליטר כיום. תכנית זו עוקבת אחר תקן אחיד המונהג במדינת קליפורניה קרוב לעשור, שם חלו הגבלות מחמירות על פליטת המזהמים אשר יושמו בהצלחה על ידי המושל ארנולד שוורצנגר.

מפתיע הוא כי גם יצרניות הרכב האמריקניות אינן מביעות שום התנגדות לתוכנית, בניגוד לעבר. לאור מצבה העגום של הכלכלה באמריקה, נראה כי כל הרמת גבה למעשיו של אובמה תגרור גלים שלילים שאינם נחוצים כעת לאווירת הנכאים הכללית. ובכלל, כיום רודפות היצרניות אחר כל לקוח פוטנציאלי, כך שהשוק הוא זה שקובע את כללי המשחק.

באירופה לעומת זאת, המצב הרבה יותר ברור. בתום סבב וועדות ודיונים, הכניס האיחוד לתוקף מדרגות CO2 מחמירות המקיפות את כל יצרניות הרכב ללא יוצאות מן הכלל. עליהן לעמוד בנתון של 130 גק"מ עד שנת 2015, כאשר מ-2012, יחול פיקוח צמוד אשר יעקוב אחר התקדמותן. הפחתת פליטת ה-CO2 תתקבל ישירות משיפור צריכת הדלק, וזה לבדו מראה על הבדלי הגישות בין היבשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully