וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינסינייה OPC, גם בסטיישן

ירון אדרי

20.5.2009 / 12:17

אופל חושפת את גרסת הסטיישן לאינסינייה הקרבית. 325 כ"ס, הנעה כפולה וקצת יותר מ-6 שניות ל-100 קמ"ש

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

אין זה סוד שהאירופים אוהבים סטיישן, רצוי דיזל ותיבה ידנית. אבל יש גם משוגעים, שמחפשים מנוע בנזין חזק ונשכני, אבל עדיין – סטיישן. לאורך ההיסטוריה ראינו דוגמאות רבות לכך, והדוגמה הכי קיצונית כיום מגיעה מאודי – RS6 סטיישן לה 580 כ"ס, יותר מה-R8. אופל אינסינייה אמנם רחוקה בכל מובן מה-RS6, אבל גם לה מותר להציג גרסה קרבית.

חודש בדיוק עבר מאז חשפה אופל את הגרסה הבכירה למשפחתית הגדולה שלה, וכעת מגיעה הסטיישן. 'אינסינייה OPC ספורט טורר' זה השם (VXR במותג ווקסהול), ומלפנים שוכנים להם 325 סוסים ו-44.4 קג"מ. הנפח הוא 2.8 ל', V6 מוגדש טורבו, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.3 שניות.

בדרך לגלגלים, עובר הכוח דרך תיבת 6 הילוכים ידנית (כמובן) והנעה כפולה. אופל לא שכחו שגם למתלים תפקיד קריטי והם כיילו אותם בהתאם. יחד עם זאת, המערכת האלקטרונית מאפשרת לנהג לבחור בין שלושה מצבי כיול קבועים – נוחות, ספורט ו-OPC, כשהאחרון מתאים בעיקר למסלולי מירוצים.

הזכרנו מסלולים? לאופל יש מסורת, לפיה כל מכונית למשפחת OPC עוברת סדרת מבחנים בנורבורגרינג. גם האינסינייה סדאן הגיעה לשם, ואנשי החברה גאים לספר שבמשך 12 ימים היא צברה 10,000 ק"מ – שווה ערך ל-180 אלף ק"מ סטנדרטיים הם אומרים - ללא שום בעייה. הם אפילו ספרו את ההקפות (487), הפניות (35,551), והעברות ההילוכים (27 אלף).

אינסינייה OPC סטיישן תצא לשוק בסתיו, ועד אז גם היא תבקר בנורבורגרינג. בישראל אין שום מסלול מירוצים, אך גם את הכביש הציבורי היא לא תטעם. ואנחנו אומרים חבל.

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully