וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיימלר נוגסת בטסלה

20.5.2009 / 12:52

דיימלר רוכשת 10 אחוזים ממניות יצרנית הרכב החשמלי טסלה. תפעל לקידום הסדאן S, ובתמורה תקבל מערכות חשמליות מתקדמות

כהמשך למערכת היחסים שנרקמה בין שתי החברות בקידומה של הסמארט EV החשמלית, מודיעה אמש (שלישי) דיימלר, על רכישת עשרה אחוזים ממניותיה של טסלה, יצרנית הרודסטר החשמלי. שתי היצרניות יחברו לשקוד על פיתוח מערכות הינע חשמליות והיברידיות, תוך ניהול דיאלוג טכני וחילופי מידע. מצידה של טסלה, תשאף זו להפיק את המרב מהניסיון של דיימלר בפיתוח מכוניות סדאן, ולמעשה תמשוך ממנה כמה שאפשר בהיבט ההנדסי, על מנת להכין את טסלה S סדאן לקהל בהקדם האפשרי.

דיימלר שכבר טעמה מיכולותיה של טסלה על סמך שימוש בסוללות ליתיום-יון עבור האב-טיפוס של הסמארט EV, מרחיבה במהלך זה את ההסכם משנת 2007 שם התחייבה האחרונה לספק לה 1,000 מערכות הנעה חשמליות. עבור דיימלר מדובר בהתחזקות חשובה לקראת הטמעת הסמארט פורטו העירונית שצפויה להגיע לרחובות ב-2010, שתצוייד בסוללות ליתיום-יון בפיתוח עצמי. עוד ב-2010, תגיע לכביש גם גרסתה החשמלית של המרצדס B קלאס המבוססת על תאי דלק.

על פי ראשי דיימלר, מדובר בשילוב יחיד במינו בתעשיית הרכב שיתרום לשתיהן בצורה רחבת היקף. טסלה שעד עתה הסתפקה במכונית הרודסטר החשמלית שלה כנושאת הדגל, תקווה שהאחות המשפחתית S שתושק ב-2011, תהווה חלופה ספורטיבית וחסכונית למשפחה. עם דיימלר, היא יכולה להיות רגועה בכל הקשור לגיוס כספים בתקופה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully