וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת הדגל של סידו

21.5.2009 / 9:15

באירוע המסורתי של עופר אבניר לפתיחת עונת הקיץ, הוצג ליין הכלים הימיים של סידו לשנת 2009 והשנה, מהפכה, לא פחות

מערכת וואלה!

צילום: דייב שחר, יצרן
עריכה: בת גולן

"איך יודעים שהקיץ הגיע?" היה כתוב על חוברת הציורים (שרבוטים, יהיה נכון יותר לומר) שהייתה בידה של בתי בת השנתיים כשחזרה מהגן ובכל עמוד נכתב וצוייר מאפיין קיצי אחר: העשבים מצהיבים, השרוולים מתקצרים והמגפיים הופכים לסנדלים. אולם כעת, אחרי כמעט עשור של אירועי סידו, אפשר בקלות לומר שגם השקות אלה הפכו לסממן מובהק של הקיץ הקרב.

גם השנה, באירוע מסורתי ממש, חשפה יבואנית מותג סידו את ליין הכלים לשנת 2009. לשם המאורע, עדת עיתונאים צמאי אדרנלין הועמסו על יאכטה במרינה הרצליה, אשר לקחה אותנו הרחק מהחוף ואז, כמו מתוך סצינה בהילוך איטי מתוך משמר המפרץ, שישה אופנועי ים ושתי סירות קיפצו לעברנו מבין הגלים.

ההיצע כולל את כל קשת הגרסאות, מה-GTI העממי, דרך גרסאות ה-GTX שלהן מ-155 כ"ס ועד 215 כ"ס, ה-RXP המפלצתי והקרוב מאוד לדגמי המירוצים של החברה עם 255 כ"ס, וכלה בפסגת הטכנולוגיה הצפה, ה-RXT-IS.

זה האחרון אוצר בתוכו את כל החידושים שאפשר לצפות ואף מעבר להם ונכון לרגע זה, זהו אופנוע הים המתקדם ביותר מסוגו בעולם. באמת שיש בו הכל וקצרה היריעה מלהכיל את המפרט העצום, אך נספר לכם כי זה מצויד במערכת מתלים הידראולית, מבוקרת מחשב, אשר למעשה מחלקת את אופנוע הים לשני חלקים – השוקע ומרחב הרכיבה.

מערכת זו מאפשרת לשוקע ולאוכף והכידון לנוע באופן נפרד זה מזה מתות המטרה לשכך את הזעזועים והחבטות אשר היוו עד לרגע זה חלק בלתי נפרד מהרכיבה על אופנוע ים. ובמבחן הקצר שהספקנו לערוך ל-RXT, זה גם עובד נפלא. הים הגלי שחיכה לנו ביום ההשקה הווה קרקע מושלמת לבחינת המערכת וזו הצליחה לעלות מעל לציפיותינו. כל החבטות הקטנות והמרגיזות שמסוגלות לעקור סתימות ולסדר מחדש את חוליות הגב, נעלמו כמעט לגמרי. גם כשאתגרנו אותו בזינוקים גבוהים ומהירים במיוחד, הסתיימו בנחיתות רכות, שלא לומר נעימות אפילו.

תמרונים ימיים

המערכת המהפכנית השניה שהוכנסה לשימוש כאן עונה לשם IBR ותפקידה לספק לרוכב יכולת בלימה ברגע הצורך. כן, קראתם נכון, בלימה באופנוע ים. המערכת מורכבת ממנוף קטן בסמוך לידית האחיזה השמאלית ולחיצה עליו מפעילה מדף אחורי מיוחד ומסיבי היורד על פתח הג'ט מאחור והופך את כיוון הזרם ללפנים. אפקט הבלימה ניתן לשליטה מלאה של הרוכב כך שניתן לווסת את עצמת הבלימה בהתאם לחוזק הלחיצה על המנוף. כשמגיעים לעצירה, המשך לחיצה על המנוף מתפקד כהילוך אחורי לכל דבר. ליטוף קל על המצערת האלקטרונית, מעביר את המערכת למצב ניוטרל, כך שבניגוד לאופנועי ים "רגילים", זה אינו נע קדימה במצב סרק, אלא ממש ניצב במקומו.

כל הטכנולוגיה הזו מוסיפה כמובן מספר קילוגרמים לחבילה, אך בזכות שוקע מיוחד וקל מאוד וכמובן מנוע ה-1.5 ליטר סופרצ'ארג' ואינטר קולר שלו לא פחות מ-255 כ"ס, מדובר בכלי זריז למדי ויציב מאוד בתמרונים הדוקים.

חוויית הרכיבה על ה-RXT-IS הייתה קצרה ממה שרצינו, אתם יודעים, אנחנו לא אגואיסטים וצריך גם לתת לשאר העיתונאים כמה דקות של הנאה. ובכל זאת, כאשר עברנו לשאר אופנועי הסידו שהגיעו לאירוע, מייד התגעגענו. אם כל זה הצליח לעניין גם אתכם, נספר שמדובר בתענוג לא זול. מחירו עומד על לא פחות מ-104 אלף שקל. נכון לרגע זה, אנו יכולים לפסוק בפא מלא (מי ים), כי אחרי הרכיבה על גבו ההידראולי, כל אופנוע ים אחר מרגיש ארכאי ופרימיטיבי. בעתיד הקרוב נבצע מבחן פרטני ומקיף יותר לאופנוע הים החדש.

  • עוד באותו נושא:
  • סידו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully