וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבוא מקביל, תוך חצי שנה

25.5.2009 / 14:50

שר התחבורה הורה להיערך ליבוא מקביל בעוד שישה חודשים. פעולה שתיצור תחרות ותפגע ביבואנים הקיימים

במסגרת חוק ההסדרים והתוכנית הכלכלית החדשה, הורה שר התחבורה החדש, ישראל כ"ץ לאנשי משרדו להיערך לפתיחת שוק הרכב בישראל ליבוא מקביל של כלי רכב.

על פי התקנות החדשות שנקבעו, כל מי שבידו הסכם עם יצרן הרכב או עם מפיץ מורשה המצוי בקשר עם יצרן הרכב, יוכל להיות יבואן רכב. כך, לדברי משרד התחבורה, יתאפשר ליבואנים נוספים להתקשר עם גורמים שונים המפיצים את הרכב ברחבי העולם, וימנע מצב שבו ייבוא רכב מסוג מסויים לישראל יהיה בידי יבואן אחד בלבד.

יבואני הרכב לישראל, נמצאים במגעים מחייבים וסגורים עם יצרניות הרכב, בקשר שאף מתחרה לא יכול לנתקו וליצור יבוא מקביל של כלי רכב. זאת בניגוד להחלטת הממשלה משנת 2002 לבטל את החיוב ליבואן בלעדי לכל יצרן רכב. לכן, הורה שר התחבורה לפעול לניתוק קשרים מחייבים אלה בין יצרנית הרכב לבין היבואן המקומי ובכך לפתוח אפשרות פיזית לכניסת יבואנים נוספים.

התחרות שתתפתח בשוק הרכב בישראל כתוצאה מהאפשרות לרכוש את אותו כלי רכב מיבואנים שונים, יצור על פי הערכות המשרד תחרות עצומה בשוק הרכב, אשר תחסוך לציבור על פי ההערכות בין 500 מיליון ל- 1.2 מליארד שקל בשנה בעקבות הוזלות צפויות במחירי כלי הרכב. סכום כסף עצום שיצא מכיסם של יבואני הרכב ויצמצם מאוד את הכנסותיהם.

במשרד התחבורה צופים שגם היצע כלי הרכב בישראל יגדל, משום שבכוונתם להעניק אישורי יבוא גם לכלי רכב אשר נאסרו ביבוא עד כה. סעיף זה נמצא כעת בבדיקת המהנדס הראשי במשרד התחבורה, אשר יבחן באמצעות מעבדות בחו"ל את עמידתם של כלי הרכב החדשים בדרישות התקינה – האירופית והאמריקנית הפדרלית.

בתורה, הגדלת ההיצע של כלי רכב חדשים, תוריד את הגיל הממוצע של כלי הרכב בישראל, ואף צפוייה להקטין את היקף תאונות הדרכים ולצמצם את רמת זהום האוויר של כלי הרכב – כך נטען ממשרד התחבורה, מסקנה שמקורה וביסוסה אינו ברור עדיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully