וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאיה הפסידה לקיה

ירון אדרי

26.5.2009 / 10:15

סוף לסכסוך בין יבואנית קיה לישראל בעבר, לזו הנוכחית? בית המשפט קבע: סמל"ת תפצה את טלקאר ב-80 אלף שקלים

בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט על עיכוב הליכים בתביעתן של סמל"ת וחברת הבת שלה קמ"י, כנגד יצרנית הרכב קיה ובעלת הזיכיון הנוכחית לשיווק מכוניותיה בישראל טלקאר (ריי מוטורס). התביעה על סך 156.8 מיליון שקלים נדחתה, וסמל"ת תשלם את הוצאות המשפט וכן תפצה את טלקאר ב-80 אלף שקלים בעבור שכר טרחת עו"ד.

בתחילת 2008, הועבר על ידי היצרנית זיכיון השיווק של קיה בישראל מקמ"י בבעלות מיכאל לוי, לטלקאר בבעלותו של רמי אונגר. זו, באמצעות חברת הבת ריי מוטורס, שינתה את שם המותג מקאיה לקיה, ופעילותה החלה בחודש פברואר אותה שנה. לטענת סמל"ת, הפרה היצרנית את חוזה ההפצה עימה, ועל כן יש לפצותה בסכום שצויין.

בית המשפט דחה כאמור את התביעה, והוסיף כי בהסתמך על האמנה הבינלאומית לעניינים עסקיים, דרישתה של סמל"ת צריכה לידון בכותלי בתי המשפט שבקוריאה, שכן התביעה העיקרית היא כנגד היצרנית עצמה. כך גם נקבע בחוזה ההפצה המקורי. אולם, לנוכח העבודות שהוגשו לבית המשפט גורס כבוד השופט ישעיה כי גם שם תידחה התביעה.

מעבר לכך, קובע בית המשפט כי סמל"ת לא קיימה תנאי מוקדם לבוררות משפטית, והוא הידברות ונסיון להגיע להסכמה מול הצד השני. "המבקשת הפרה תנאי מוקדם זה ואת חובתה לנהל עימן מו"מ בתום לב בנסיון לפתור את המחלוקת בהדברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully