וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה לקראת פשיטת רגל

ירון אדרי

26.5.2009 / 13:38

חובות בסך 9 מיליארד יורו הביאו את יצרנית מכוניות הספורט מגרמניה לסף פשיטת רגל. הלוואה של פולקסווגן הצילה אותה

יצרנית מכוניות הספורט פורשה הצליחה להתחמק מפשיטת רגל בחודש מרץ האחרון, כך מדווח ה'דר שפיגל' הגרמני. החברה שעד לפרוץ המשבר הכלכלי נחשבה ליצרנית הרכב הרווחית בעולם, נכנסה לגרעון חמור ורק הלוואה בסך 700 מיליון יורו שקיבלה מפולקסווגן הצילה אותה.

בשנה שעברה האיצה פורשה את ההשתלטות על קונצרן פולקסווגן על ידי רכישת מניות מאסיבית, וכעת היא מחזיקה ב-51 אחוזים מהבעלות עליה. בנוסף, עמלה החברה על חידוש כל דגמיה, והוספת מכונית הסדאן היוקרתית פנמרה להיצע. עוד השקיעה פורשה מעל ל-100 מיליון יורו במוזיאון החדש שפתחה בתחילת השנה.

אלא שמישהו שם בפורשה לא חזה את העתיד, כמו מרבית יצרניות הרכב בעולם, והחברה נותרה ללא מזומנים. למעשה, חובותיה של פורשה מסתכמים בכ-9 מיליארד יורו. לאור מצבה, החליטו בפורשה לוותר על תוכניות ההשתלטות על פולקסווגן, ובשבועות האחרונים נעשו נסיונות למזגן לחברה אחת תחתיה עשרה מותגים. השיחות עלו על שרטון, ונראה כי כעת דווקא לפורשה יש המון להפסיד.

ההלוואה שקיבלה מפולקסווגן הינה לשנה אחת, וליצרנית מכוניות הספורט דרושים 2.5 מיליארד יורו לפעילות השוטפת. פורשה ביקשה גם הלוואה בסך 100 מיליון יורו מהממשלה, ופרט לכך אין לה מקורות מימון אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully