וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטרואן: נאבק על מקום 3 באירופה

27.5.2009 / 9:26

בצל ההאטה בעולם הרכב, לסיטרואן יש שאיפות – רוצה להיות יצרנית הרכב השלישית בגודלה באירופה

עושה רושם כי תפוח האדמה הכי לוהט כרגע באירופה אינו דגם כזה או אחר, אלא המקום ה-3 בתעשיית הרכב. סיטרואן מודיעה על כוונותיה לקחת חלק במאבק על המקום הנ"ל, והיא תעשה זאת תוך מאמץ ליצור שותפויות פוריות עם יצרניות גדולות. כך מפי הצהרה שמסר נשיא סיטרואן ז'אן מרק גיילס לעתון האיטלקי 'קוריירה דה לה סרה', כאשר ליווה את קבוצת המירוץ הצרפתית בראלי סרדינייה.

ההחלטה של סיטרואן באה כתגובה למתחרותיה האירופיות: פורד, פולקסווגן, ואופל החולשות על המקום השלישי בתחלופה חודשית. סיטרואן מאכלסת כרגע את המקום השביעי, כשלפניה פיאט ובמקום החמישי האחות פיג'ו, אותה היא רואה כמתחרה.

קונצרן PSA הכולל את פיג'ו וסיטרואן, מתעתד להרחיב פעילותיו ולהתאחד עם אחת מיצרניות הרכב הגדולות, וכמו כן העמיק את הנופך הטכנולוגי."זה לא חשוב לנו לייצר 6-7 מיליון מכוניות כדי לשרוד, יש לנו אסטרטגיה אחרת. אנחנו מאמינים בבריתות. יש לנו אחת עם פורד, עם ב.מ.וו עמה אנחנו שוקדים על טכנולוגיות המנועים, תיבות ההילוכים והחלפים המתכלים", כך אומר גיילס. כמו כן, משתף הקונצרן פעולה עם פיאט בתחום המסחרי, טויוטה עם מכונית המיני, ומיצובישי בתחום הפנאי והרכב החשמלי.

איזה סדר יתגלה בפנינו בתחילת שנת 2010? כרגע נראה כי פיאט היא החברה המתעצמת ביותר, עם רכישת 20 אחוזים מקרייזלר ושאיפת השתלטות על אופל. פולקסווגן נמצאת במגעים עם פורשה, והאיחוד יניב לה עוד כ-100 אלף מכוניות מדי שנה. חשוב לציין כי ליצרניות הנ"ל פעילות גם בארה"ב, כך גם פורד שהינה אמריקנית למעשה, כך שללא ברית מתאימה גם ביבשת הרחוקה השאיפות של סיטרואן יומרניות.

  • עוד באותו נושא:
  • סיטרואן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully