וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקודה מרוויחה, בניגוד לשאר

28.5.2009 / 18:12

חרף המצב העגום וההפסדים בתעשיית הרכב העולמית, רושמת סקודה רווח תפעולי של 28 מיליון יורו ברבעון האחרון

בשלושת החודשים הראשונים לשנת 2009, מסרה יצרנית הרכב הצ'כית סקודה 143,079 מכוניות. למרות ירידה של 17.5 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עדיין נרשם נתון מעודד כנגד מרבית היצרניות שנאלצו להתמודד עם צניחה ממוצעת של 20 אחוזים באותו פרק הזמן.

הצמיחה המשמעותית מתרחשת באירופה שם סקודה נחשבת לאופציה זולה מאמא פולקסווגן, אך לדעת רבים אינה נחותה ממנה רבות, ולעתים תכופות אף מתעלה עליה. בחודשים האחרונים, חלה עלייה של 27 אחוזים במכירות בגרמניה, אוסטריה, צ'כיה ועוד קומץ מדינות מהגוש המזרחי. עלייה נרשמת גם בסין, שם גרפה סקודה 14 אחוזים נוספים לסך המכירות הרבעוניות שלה. בישראל, שנת 2009 הייתה המוצלחת ביותר מאז הגיע אלינו המותג אולם השפל הכלכלי האט את המכירות. בארבעת החודשים הראשונים לשנה מסרה היבואנית צ'מפיון מוטורס 1,319 מכוניות, לעומת 1,726 בשנה שעברה.

ריינהרד יונג, נשיאה של סקודה, אומר כי הוא מרוצה מהמספרים למרות הקשיים העולמיים בתחילת השנה הנוכחית: "הרבעון הראשון של 2009 היה מאוד קשה. כמו בכל העולם גם בסקודה הורגש המשבר הכלכלי אך באמצעות מכוניות מודרניות והתחדשות השורות, הצלחנו להגיע למצב רווחי". המותג צמח בשנה האחרונה ל-340 מיליון דולרים בתזרים המזומנים הנקי.

השורות עליהן מדבר יונג, לבטח כוללות את המכוניות הקטנות של סקודה המיועדות למשפחות ולצעירים. את מרבית הרווחים מייחסים בסקודה לקבוצת הסופר מיני וחברותיה: פאביה ורומסטר, ולמשפחתית אוקטביה שעברה לאחרונה מתיחת פנים. נוסף על אלו, בהמשך הדרך צפויה להגיע גם גרסת השטח הרכה סקודה יטי שתתרום חלקה. איך היא על הכביש והשבילים? חכו לחודש יוני, כשנחזור עם רשמינו מהשקתה האירופית.

  • עוד באותו נושא:
  • סקודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully