וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: העתיד שייך להיברידיות

28.5.2009 / 12:06

20 אחוזים מכלי-הרכב בארה"ב ינועו על מערכות הנעה היברידיות עד שנת 2020. המרוויחות: ספקיות הסוללות

עד שנת 2020, אחד מכל חמישה כלי-רכב בארה"ב יעשה שימוש במנוע היברידי, כלומר 20 אחוזים מכלל המחזיקים במכוניות פרטיות, כך על פי הדו"ח השנתי של 'ג'י פי מורגן' שפורסם השבוע. אשתקד, נמכרו בעולם 480 אלף מכוניות היברידיות המהוות 0.7 אחוזים בלבד מכמות המכירות העולמיות. התחזית טוענת כי בעוד 12 שנים, 13 אחוזים מכלי-הרכב ברחבי הגלובוס ישלבו מערך היברידי כזה או אחר, וכן הערכות גלובליות צופות זינוק חד של 23 אחוזים במספרם ל-11.28 מיליון יחידות ב-2020.

האנליסטים ב'ג'י פי מורגן', צופים כי השוק האמריקני יוביל את הפלח ההיברידי וירשום לזכותו כ-19.4 אחוזים מכלל המסירות בעולם. נתונים אלו מסתמכים על ירידה חדה במחירי החלפים ההיברידים ב-10 השנים הקרובות, וכן הוזלה בעלותם של כלי-הרכב עצמם מכל המותגים כולל אלו האמריקנים, אם וכאשר יגיעו לכביש. בניגוד לאזרחים מעליהם מרחפת עננת הפיטורים, מי שככל הנראה ירוויחו מכך יהיו ספקיות החלפים למכלולי ההנעה והסוללות ביניהן חברות כמו 'היטאצ'י', 'פנסוניק', ו'דנסו' המספקת מצתים למכוניות מירוץ בין השאר. רק בשנת 2008 הזרימו לכיסן הספקיות כ-3 מיליארד דולרים.

אולם, בעוד 12 שנים כך חוזים להם הכלכלנים, הרווח יצמח פי שבעה ויותר לכ-23 מילארד דולר. ממשלת אובמה שהחילה לאחרונה הגבלות פדראליות חדשות בדבר צריכת הדלק ושיעור פליטת המזהמים תאכוף את הנושא במקביל, ובוודאי תשמח לעבור על התחזיות האופטימיות של החברה שתואמות את התוואי שהכתיב לקהילה המוטורית לאחרונה.

חברות רכב כמו טויוטה והונדה להן קרבה רבה יותר מהתוצרת האמריקנית לתחום ההיברידי, לבטח ירגישו בדרישה גוברת לפריוס והאינסייט, ובעתיד לדגמים נוספים כמו הג'אז וכדומה. ההיצע האמריקני אינו גדול, ושם צופים לעתיד - ג'נרל מוטורס עם הוולט, פורד עם הפיוז'ן, וקרייזלר בונים על העולם החשמלי.

נראה כי ארה"ב היא בסופו של דבר זו שתוביל את השוק ההיברידי-חשמלי, בעיקר בזכות החידוש שבדבר. אירופה, תמשיך בינתיים להשקיע בדיזל עד להגעת מכוניות המימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully