וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוצצה מכירת אופל

28.5.2009 / 13:16

רגע לפני שהוסכם על העברת אופל לבעלות חדשה, פיצצה GM את הדיונים. דורשת הלוואה מיידית של 300 מיליון דולר

המאבק על עתידה של אופל קיבל היום (חמישי) תפנית דרמטית, לאחר שהשיחות בין אופל לבעלת הבית ג'נרל מוטורס נעצרו בקול רועם. 12 שעות של דיונים בברלין, והצדדים הגיעו להבנה על כך שקיימות רק שתי מועמדות המסוגלות לעמוד ברכישתה: פיאט, וחברת מגנה שטייר. למרות זאת, ועל אף הרמיזה למועמדות הסיניות כי הן לא הכי רצויות, עדיין לא נשללת על הסף הצעה שתגיע מ-Beijing Automotive Industry במידה וזו תהיה מפורטת ותענה על כל דרישותיה של GM.

הגרמנים שרואים באופל נכס בעל ערך רב, מאשימים את GM והאוצר האמריקני בהכשלה מכוונת של העסקה. זאת לאחר שלפתע, מבלי הכנה מוקדמת, הודיעה GM כי היא זקוקה להלוואה נוספת בסך של 300 מיליון דולר לטווח הקרוב. בעוד פחות משבוע צפוי קונצרן הענק להודיע על פשיטת רגל, ונראה כי הם עושים מאמצים לאחוז באופל עד אשר תגיע הצעה שלמה יותר שתשלשל לכיסה סכומים גבוהים בהרבה. עוד נאמר כי נכון לעתה, חברת מגנה שטייר היא המועדפת על ממשלת גרמניה.

מגנה שטייר מסרה לנציגי האוצר בארה"ב שהיא מוכנה לספק את ההלוואה הנדרשת, אולם רק אם ממשלת גרמניה תחזיר לה את הסכום במקרה ו-GM תפשוט רגל ב-1 ליוני כצפוי. גרמניה כבר הסכימה להעביר ל-GM חבילת סיוע בעלות של 1.5 מיליון יורו, אך בתנאי שנכסיה של אופל יתורגמו לקרן נאמנות על מנת להגן על הטכנולוגיה והפטנטים שברשותה.

בהיבט הגורלי, תהיה זו רק בעלת הבית שתחליט למי אופל תמכר בעבור הסכום המתאים. אלא שכל מכירה שכזו, מחייבת את ממשלת גרמניה להזרים מיליוני יורו כערבות לכל הסכמה שתתקיים בין גנ'רל מוטורס לאי אילו מהחברות שהוזכרו לעיל. במועד בו תתבשר אופל על הדבר, יהיה זה מאורע חשוב לתושבי גרמניה. לאופל ארבעה מפעלים במדינה בהם מועסקים כ-25 אלף בני אדם שאינם בטוחים בעתידם, מאחר ו-GM יושבת על הגדר שנייה לפני התרסקות. השיחות בין הצדדים אמורות להתחדש מחר (שישי) בצל אותן חילוקי דעות,
ולדעת בכירים צפויה אופל לעבור לבעלת בית חדשה עד לסוף היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully