וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורשת הוויפר

31.5.2009 / 9:22

3 שנים ארכה מלאכת סדנת 'דוון מוטורוורקס' על הוויפר GTX. שנייה לפני שהיא עולה על הכביש, ראוי שנכיר אותה מקרוב

0.8 מכוניות רעיוניות מגיעות לכביש ללא חילול במכלוליהן. ואולם ה-GTX וויפר של דוון עומדת להיות אחת החריגות, תרתי משמש, ולעשות הכול בדיוק כפי שכתוב בספר וללא תרגום סינמטי מזוייף. לעת עתה לא נחשף דבר על מערכות ההינע – משופרות או סטנדרטיות, אך יש להניח שהביסוס על הוויפר של דודג' יחלץ מהמערכת 500 כ"ס פלוס, ממנוע רעב לדלק וחנוק בצילינדרים.

שלא כמו דוגמאות לקונספטים מכוכב שבתאי, המראה החיצוני של GTX נותר בן זמננו ולא נראה כי חלו הרפתקאות וקפיצות בזמן קדימה. המבנה עדיין קופה, 2 מושבים, גג מעוגל קמעה מהוויפר המקורית, אם כי נראה שהוקדשה מחשבה בסעיף מרווח הראש והחלונות בהתאם להתמתחות של קורה A מלפנים כלפי מעלה.

עם זאת, ובניגוד לוויפר הרגילה המוצעת בצבעים עזים, ה-GTX מצניעה עצמה ומסתפקת בגוון אחיד: אפור עמוק, ורק קשתות הגלגלים זוכות לטיפול הולם ומבהיר כדי להעצים את תחושת הביריונות של המכונית. עוד בהיבט הויזואלי ניתן להבחין בחלק אחורי המשוך כלפי מעלה, כונס אוויר קדמי הגולש אל הקרקע בחזית, וצמד מפלטים מאחור.

המכישים

על עיצובה חתום מעצב שוודי בשם דניאל פאולין, שבעבר הועסק על ידי פורד בשנים 1998-2004 שם פיסל את ה-C מקס וכן כמה מכוניות לסרטים כולל את הפורד FAB1 מסרט ההמשך לסדרת "כנפי הרעם" שעלה לאקרנים ב-2004. בהמשך עבד עם יונדאי, עם יגואר, קונצרן PSA, ובתחילת שנות ה-2000 במקביל לעבודותיו המגוונות, נחת במשרדו של דוון. בנקודת הזמן ההיא נכנסו לתמונה מספר אנשים – איש איש ותחום התמחותו, שהתקבצו מאחרי נשיא החברה על מנת לכסות את כל התחומים הרלוונטים. נדלג על אנשי השיווק והמאסחרה, ונגיע לאדם אחד שעומד לקחת על כתפיו את קבוצת המירוצים – ג'סטין בל.

בל, בנו של נהג המירוצים האגדי דרק בל, לא נבחר למטלה זו באופן מקרי. ברקורד העשיר שלו נצחונות רבים ספון במושב הוויפר התחרותית GRS-R, עימה ניצח את מירוץ 24 השעות בלה-מאן בשנת 1997 בחסותה של קבוצת 'אורקה'. בל עבד עם דוון מאז החל פיתוחו של הקונספט GT ב-2003, ומאז כיהן כנהג המבחן של החברה וכיועץ אסטרטגי להקמתה של הקבוצה.

אם אתם חושבים שזו עוד מכונית קונספט נטולת עתיד, חכו ל-8 באוגוסט לפתיחת תערוכת הרכב בפאבל ביץ' שבקליפורניה. לא רק בל והצוות יהיו שם לדחוף את החברה החדשה, גם ה-GTX תפאר את מעמדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully