וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM: החייאה במכת חשמל

31.5.2009 / 11:38

שנייה לפני ההתרסקות, מנסה ג'נרל מוטורס לשדר עסקים כרגיל. מתחילה בייצור מוגבל של הוולט הסדרתית

בשבוע הקרוב תפתח ג'נרל מוטורס את שערי מפעל הייצור של הוולט השוכן בגבולות עיר הולדתה שבדטרויט. נכון לרגע זה מדובר במקבץ של מכוניות טרום ייצור, כלומר כמעט זהות למכונית הסדרתית עם כמה שינויים מינוריים לטובת מבחנים. עד כה, הסתמכה ג'נרל מוטורס על לקחים מאבות הטיפוס מבוססות שלדות האחיות מאליבו וקרוז המשפחתית, אך לצערם נקטעו התכניות בעקבות המשבר הכלכלי.

עם זאת ובדומה לאבות הטיפוס לעיל, הוולט תבנה באופן ידני בחוצותיה של דטרויט. GM חולמת להפיק כ-80 יחידות עד לרבעון הרביעי של השנה הנוכחית, ולשלוח לפחות כ-75 אחוזים מהן לכביש. בפורמה המוגמרת שלה, צפויה הוולט להגיע ללקוחות כבר בנובמבר של 2010, ונראה כי עוד לפני כן ג'נרל מוטורס תעבוד נמרצות לזרז את תהליך הייצור ולספק עוד כמה מאות מכוניות. מחירה של הוולט רחוק מלהיות עממי, 40 אלף דולרים לדגם הבסיס, וכנראה שהיא תשאר במחסני החברה כמזכרת לטרום ימי השבר.

בשבוע האחרון חוו אנשי ג'נרל מוטורס בין אם בכירים או זוטרים, לא מעט לילות לבנים. רק ביום חמישי האחרון בישרה GM על פשיטת רגל כמפלט היחיד, ומעט אחר כך התרסקה המנייה לשפל שלא נראה מזה 80 שנה בכלכלה האמריקנית. בו בעת, ניסתה GM לסחוט כמה שיותר דולרים בעבור החטיבות האירופיות בראשן אופל, עד אשר הושגה הסכמה עקרונית עם מגנה העולמית (בחסותה שטייר מאוסטריה). עוד נודע בסוגיית החטיבות, כי לאחרונה יצרנית העל קוניגסג, מביעה עניין בסאאב השוודית הנמצאת אף היא בין שמיים לארץ תחת תאגיד ג'נרל מוטורס.

עסקה בין GM ומגנה, אם אכן תרקם, צפויה להתגבש בעוד כחמישה שבועות ודורשת את חתימת אנגלה מרקל, הקנצלרית של גרמניה. כך שאם לא וולט, ייתכן כי נראה את תאומתה החשמלית אופל אמפרה על הכבישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully