וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה מחמיר הפיקוח על צמיגים

ירון אדרי

31.5.2009 / 13:26

הורה לאנשי משרדו לבדוק כל משלוח המגיע לישראל, וכן ליידע את ציבור הלקוחות על זכאותם לבדיקת מעבדה חינם

הצמיג אותו רכשתם נמצא פגום? אתם זכאים להעבירו לבדיקת מעבדה מבלי שתחוייבו בתשלום. אם זו הפעם הראשונה בה אתם שומעים על כך, זה רק מפני שיבואני הצמיגים לא ששו ליידע אתכם למרות שחוייבו לעשות זאת על ידי אגף הרכב במשרד התחבורה.

היום (ראשון), העביר שר התחבורה ישראל כץ הנחייה לאנשי משרדו להחמיר בכל הקשור לנושא הצמיגים. מתוך הכרה בתרומתם הישירה לבטיחות הנסיעה, הורה השר להחמיר עם הליכי הבקרה והאיכות, וכן לבדוק את כל המשלוחים המגיעים לישראל בכדי למנוע כניסתם של צמיגים שאינם עומדים בתקנים.

עוד הורה השר ליבואני הצמיגים ליידע את ציבור הלקוחות בזכויותיהם, ובעיקר במקרה של פגם או כשל. ההנחייה מגיעה לאחר שלמשרד התחבורה הגיעו תלונות מהציבור על פגמים בצמיגים, ומבדיקת הנושא התברר כי אלה אינם מודעים לזכותם בבדיקת מעבדה ללא תשלום. תעודת האחריות המצורפת לכל צמיג, אינה כוללת סעיף זה למרות נחייה מפורשת של אגף הרכב במשרד התחבורה לציין זאת. ממשרד התחבורה נמסר: "בכל מקרה של בקשה למימוש האחריות על צמיגים שנרכשו יהיה רשאי הלקוח לאחר הבדיקה של היבואן לפנות למכון התקנים או הטכניון וזאת ללא תשלום".

הצמיגים אחראים לקשר שבין הרכב לכביש, וחשיבותם לבטיחות הנסיעה גבוהה. אנו ממליצים להקפיד ולשמור על צמיג תקין, שגילו לא יעלה על 3 שנים, וכן להקפיד על לחץ אוויר בהתאם להוראות היצרן. אי שמירה על אחד מהנ"ל עלול לגרום לפיצוצו ובעיקר בימי הקיץ החמים. כמו כן, צמיג לא תקין מאריך באופן משמעותי את מרחק הבלימה ומגדיל את הסיכוי לתאונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully