וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו לא מחכים לאגסי

ירון אדרי

2.6.2009 / 9:12

450 מכוניות מיני חשמליות תימסרנה ללקוחות בארה"ב לצורך ניסוי ולמידה שימשכו שנה. עמדות טעינה הותקנו בבתיהם, על ידי ב.מ.וו

בתערוכת לוס אנג'לס של 2008, הציגה ב.מ.וו את נציגתה לעולם הרכב החשמלי – מיני E. זו זהה בעיצובה למכונית הרטרו המצליחה, אך במקום מנוע הבנזין או הדיזל, היא מצוידת במנוע חשמלי המפיק 201 כ"ס. זה אינו פולט ולו גרם אחד של CO2, ובאמצעותו מאיצה ה-E תוך 8.5 שניות ל-100 קמ"ש, ומהירותה המרבית מוגבלת ל-153 קמ"ש. טווח הנסיעה המקסימלי עומד על 160 ק"מ בין טעינות, בהתאם לאופי הנהיגה.

פטר טרפ, אזרח אמריקני שביקש להשתתף בניסוי, הוא הלקוח הראשון לקבל את המיני. טרפ הוא אחד מ-450 לקוחות ברחבי ארה"ב שיקבלו את ה-E עד סוף החודש, במקביל למספר לקוחות קטן יותר באירופה. אורכו של הניסוי הוא כשנה, במהלכה תלמד ב.מ.וו על תפקוד המכונית בחיים האמתיים.

בדומה לחזונו של שי אגסי וחברת בטר פלייס, ב.מ.וו תתקין מערכת טעינה למכונית החשמלית בחניית ביתו של כל אחד מבעלי ה-E, אשר מקבלת את כוחה מרשת החשמל הביתית. בניגוד לחזון החברה הישראלית, כאן לא 'יגזר קופון' על טעינת הרכב, וזו לא תחויב בתשלום נוסף מעבר למחירו של החשמל הביתי.

שעתיים וחצי תידרשנה לטעינתן המלאה של הסוללות, בהנחה שהן ריקות לחלוטין. ב.מ.וו מספרים כי טווח הנסיעה של המיני החשמלית יגדל בקרוב כך שיספיק גם למי שמקום עבודתו מרוחק עשרות קילומטרים מביתו, משמע, גם תחנות להחלפת סוללות תהינה מיותרות במקרה זה.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully