וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוסטרלים נרדמים על ההגה

4.6.2009 / 9:29

מחקר חדש שנערך באוסטרליה בקרב נהגים, מצא כי גברים מתעלמים מעייפות בזמן נהיגה יותר מנשים. הסיבה: יותר שעות על הכביש

על פי מחקר חדש מטעם חברת הביטוח האוסטרלית 'AAMI', הסיכוי כי גברים יירדמו על ההגה בזמן נסיעה גבוה פי שניים מנשים. כמו כן, נראה כי הם נוהגים לפרק זמן הארוך ב-4 שעות בממוצע לעומתן, ונמנעים מלעצור להתרעננות כדי לסכל תרחישי תאונה פוטנציאליים. המחקר מראה כי 72 אחוזים מן הגברים נוהגים כ-2.5 שעות יותר מנשים, בקרבן 60 אחוזים בלבד נוהגות באופן דומה.

נוסף על כך, עולה מנתוני חברת הביטוח כי 13 אחוזים מהגברים תורמים לתאונות דרכים שנגרמו מעייפות ואילו הנשים, שבעה אחוזים בלבד. לכך מתייחס מנהל המחקר אנתוני דיורקוביץ' באומרו כי מדובר במגפה בכבישים האוסטרלים המונוטוניים והארוכים, המורידים את רמת העירנות באחוזים ניכרים. התוצאה לעתים בלתי נמנעת: תאונות קטלניות, במהירות גבוהה. "בהתחשב בכך שהמרחקים באוסטרליה דורשים מהנהגים שעות על גבי שעות של נהיגה כדי להגיע לחברים ולמשפחות, הצניחה בעירנות מובנת".

עוד הוא אומר כי מטרת המחקר אינה להראות את פערי ההתנהגות בין גברים לנשים, אלא להגביר את המודעות בחשיבותה של עצירה בצד הדרך לשם חידוש משאבי האנרגיה בגוף. "האוסטרלים אינם זרים לתחנות דלק וחנויות נוחות הפרושות בצד הדרך", הוא אומר. " זה טוב לראות כי לפחות שלושה מתוך חמישה כלי רכב משתמשים בשירותים אלו ואינם מסכנים את הנהגים על הכביש. היינו שמחים אם מספרים אלו היו צומחים עוד יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully