וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: כיצד תשפיע פשיטת הרגל של ג'נרל מוטורס?

ירון אדרי

2.6.2009 / 15:37

פורמולה 1: 15 קבוצות נרשמו ל-2010; נאסקאר: כיצד תשפיע פשיטת הרגל של ג'נרל מוטורס?; WRC: התוכניות של קוביצה לראלי הפולני; ישראלי: המשטרה נותנת לרדבול כנפיים

פורמולה 1: הקבוצות הסכימו להגיש מועמדות לעונה הבאה

חילוקי הדעות בין ה-FIA לקבוצות תמו ביום שישי האחרון עם הגשת כל טפסי המועמדות לעונה הבאה. למרות ההתנגדות העזה מצד הקבוצות, החליט לבסוף ה-FOTA לעמוד בתאריך היעד שנקבע. אבל שלא תחשבו שתמו המלחמות, מדובר במועמדות "על תנאי", התלויה בפשרה שתושג בהמשך.

את עיקר חילוקי הדעות הניבה כזכור תקרת התקציב (45 מיליון פאונד) אותה אישרה ה-FIA, בתמורה להטבות טכנולוגיות שעלולות היו ליצור שני תקנונים נפרדים למכוניות. ה-FOTA התנגד למהלך ומספר קבוצות, פרארי בראשן, איימו לפרוש מהסבב.

אך אל מול האיומים, ניתן לראות את הצד החיובי שעשתה ה-FIA עם הזרמת דם חדש בסבב. לא פחות מ-5 קבוצות חדשות נמצאות בין המועמדות, USF1 וקאמפוס עשו זאת עוד בתחילת השבוע שעבר ורגע לפני המועד הסופי גם פרודרייב, לולה, Meta1, וסופרפאנד (Superfund) עליה תקראו באייטם הבא.

מי שטרם החליטו על עתידן למרות תום המועד הרשמי, הן קבוצת אפסילון הספרדית ו-i ספורט הבריטית. קבוצה נוספת שתיכננה להגיש מועמדות היא RML הבריטית, אשר מריצה את שברולט בסבב ה-WTCC. בקבוצה החליטו להשהות התוכניות בשלב זה, אך הצהירו כי סבב הפורמולה 1 נמצא בתוכניותיהם לעתיד.

כזכור, רק 13 קבוצות (26 נהגים) תזכנה להתחרות בעונה הבאה, וכרגע נראה כי כל 10 הקיימות עתידות להמשיך. מכאן, שרק 3 קבוצות חדשות תצאנה מרוצות מההחלטה הסופית של ה-FIA שתפורסם ב-12 ביוני. אבל מי יודע, לנוכח מפגן חוסר ההחלטיות, אולי תחליט ההתאחדות להגדיל את מספר המשתתפות.

פורמולה 1: אלכס וורץ חוזר

זוכרים את אלכס וורץ, הנהג שהקפיד לנהוג עם נעליים בצבעים שונים ושאת המירוץ השלישי שלו בקריירה (1997 במדי בנטון) סיים על הפודיום? האוסטרי שעונתנו האחרונה בסבב הייתה ב-2007 במדי וויליאמס, ומאז שימש נהג מבחן של הונדה ובראון, יעמוד בראש קבוצת סופרפאנד החדשה. המימון יגיע מחברת ההשקעות האוסטרית על שמה היא נקראת, הנמצאת בבעלות קריסטיאן באהה, שם שבוודאי נשמע עוד הרבה.

בראיון שנתן ל'דיילי טלגרף', אומר וורץ כי להחלטה הסופית בין ה-FIA ל-FOTA משמעות גדולה, היות והקבוצה בונה על שני מודלים עסקיים לפיה היא תיבנה: "או שנקבל עזרה מקבוצות קיימות, או שנעשה הכל לבד". המנועים, כמו מרבית הקבוצות החדשות, יגיעו מקוזוורת'. על נהגים עוד מוקדם לדבר אומר וורץ, והוא לא פוסל על הסף חזרה לקוקפיט. בינתיים, את מרכיב הנהיגה בחייו הוא עושה בפיג'ו, עימה יתחרה החודש במירוץ 24 השעות של לה מאן.

פורמולה 1: התרסקה לרייקונן התוכנית

קימי רייקונן (פרארי) התחרה השנה בשני מירוצי ראלי חורפיים לא בהצלחה יתרה, ובסוף השבוע האחרון הוא הגיע למירוצו השלישי העונה, הפעם על אספלט. אלוף העולם לשעבר בנה את הקריירה על החומר השחור, ומכאן שציפו ממנו להביא תוצאות. אלא שאת המירוץ סיים רייקונן מוקדם מהמתוכנן, לאחר שפגע בסלע שריסק את הדיפרנציאל באבארת' שלו. למרות זאת, הפיני לא מתייאש ולדברי מקורבים הוא ימשיך לנסות מזלו בעולם הראלי.

פורמולה 1: מרצדס עוזבת את מקלארן?

עוד בתחילת העונה העמידה מרצדס את עתידה בסבב בסימן שאלה. מאוחר יותר נראה היה כי היא דווקא רוצה להישאר, ודווקא תוך שיתוף פעולה הדוק עם פורס אינדייה. עם השותפה הנוכחית מקלארן היחסים אינם טובים כבעבר – פרט לעובדה שהיא לא מצליחה על המסלול, לחובתה של מקלארן עומדת פרשת השקרים המביכה בגינה כמעט ועמדה על סף הדחה מהסבב.

אך יש קבוצה נוספת לה מספקת מרצדס מנועים, והיא דווקא זוכה לתשומת לב חיובית. בשישה מירוצים העונה, השיגה בראון חמישה נצחונות ודרכה לאליפות כמעט סלולה. אפילו מנהל חטיבת הספורט המוטורי של מרצדס נורברט האוג רמז כי ישנם דיבורים בכיוון. אם אכן זה יקרה, בראון תעשה צעד נוסף לחיזוק מעמדה בשנים הקרובות בסבב, ומנגד מקלארן תמשיך לדעוך.

בראון עצמה צריכה להתחיל לדאוג לעתיד נהגיה אם היא רוצה לשפר את מעמדה. לגבי רובנס באריקלו הוותיק, עדיין מוקדם לקבוע מה יעלה בגורלו. אולם, על ג'נסון באטון זוממות לא מעט קבוצות כך שכדאי לרוס בראון להתחיל ולהכין הצעה משופרת למי שכנראה יביא לו אליפות. אלא שנראה כי לא הכסף יסנוור את באטון, והוא ימשיך עם בראון ללא עוררין.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

פורמולה 1: חיים בסרט

עלילות חצי השנה האחרונה יכולות בקלות למלא תסריט לסרט הוליוודי. וזה אכן הולך לקרות, אם להאמין לדבריו של ברני אקלסטון. הבריטי רוצה מזה זמן להביא את סיפור עולם הפורמולה 1 (ממנו הוא מרוויח את לחמו) אל המסך הגדול, החל משנות ה-50 ועד לתקופה הנוכחית. אולם, אין מדובר בסרט עלילתי סטייל 'דריבן' של סילבסטר סטאלון שלא הוסיף כבוד לליגת הצ'אמפקאר האמריקנית עליה השלום, אלא משהו "יותר דקומנטרי" ולא "סיפור אהבה אמריקני" כפי שמכנה זאת אקלסטון.

בינתיים, את החלל הריק ממשיך למלא הסרט האלמותי 'גרנד פרי' של שנת 1966. ובחודש שעבר החלו צילומי סרט דקומנטרי על קריירת הפורמולה 1 של איירטון סנה.

נאסקאר: היש השלכות לפשיטת הרגל של GM?

פשיטת הרגל עליה הכריזה ג'נרל מוטורס אמש, עלולה לפגוע קשות בסבב הנאסקאר. שברולט היא הגדולה מבין ארבע היצרניות המשתתפות, וכל פעולה שלה תשפיע על עתיד הליגה הפופולארית ביותר בארה"ב. בינתיים, לפחות הקבוצה המובילה בסבב 'הנדריק' ממשיכה לשמור לג'נרל אמונים למרות המצב השביר.

החיבור בין הבעלים ריק הנדריק ו-GM נמשך כבר 25 שנה, במהלכם לקחה קבוצתו תשע אליפויות. עד המירוץ האחרון, הובילה הקבוצה את הסבב עם ג'ף גורדון שכעת ממוקם שני בפער של 46 נקודות מטוני סטיוארט, גם הוא בשברולט. את המירוץ אגב ניצח נהג אחר של הנדריק גם הוא בשברולט, אלוף שלוש השנים האחרונות ג'ימי ג'ונסון.

אבל הנדריק צריך לבחון טוב את צעדיו, כיוון שאצל פושטת רגל אחרת המצב לא כל כך טוב. ריצ'ארד פטי, המריץ בקבוצתו את מותג דודג' של קרייזלר, מגלה כי היצרנית הפסיקה להעביר לו מימון הכספי. לדעתו, גם GM תפסיק לממן את הנאסקאר בקרוב, כחלק מהרצון להתייעל. מי שירוויח מהמצב הן שתי היצרניות האחרות בסבב, פורד וטויוטה שעד כה מצליחות לשרוד במשבר.

WRC: מה עושה כאן קוביצה?

האם קריאת התיגר על לואב תגיע מהפורמולה 1 דווקא? נהג ב.מ.וו רוברט קוביצה, רכש לאחרונה סקודה פאביה מוכנה למסלול (יד שנייה מנהג צ'כי שמתחרה כיום ב-IRC). המטרה היא לא להתחיל באוסף מכוניות משלו, אלא להתייצב עוד העונה לאחד ממירוצי הסבב, כך גורסות השמועות. אם תסכלו על לוח מירוצי ה-WRC, תגלו שיש היגיון. החודש מגיע הסבב לראשונה לפולין, ארץ מולדתו של קוביצה. נקווה ששם יצליח יותר מרייקונן, שכפי שהבנתם לא מצליח כל כך בראלי.

ישראלי: תשכחו מרד בול

ביום שישי הקרוב, אמורים היו שמי תל אביב לרעום. קבוצת הפורמולה 1 של רדבול תכננה להביא אלינו מכונית, למפגן ראווה ברחוב רוקח בתל אביב. לא מעט קשיים העמידה משטרת ישראל להרמת האירוע, ולרגע נראה היה כי הכל בא על מקומו בשלום. אלא שהערכות להגעתם של עשרות אלפי אנשים לצפות במחזה, הביאה את המשטרה לבטל בפתאומיות את האירוע מכיוון שאין באפשרותה לאבטחם, כך נמסר לנו מחברת הבת הישראלית.

בשלב זה מתכננת רד בול ישראל להעביר את האירוע לעיר חיפה, שם הודיעו כל הגורמים כי יש באפשרותם לעמוד בדרישות. מועד חדש יקבע בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully