וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזכיין והמדינה רבים, האזרח סובל

אבי בר-אלי

4.6.2009 / 9:06

המדינה פנתה בתביעה לבוררים בבקשה לעצור את הכספים לזכיינית הרכבת הקלה בירושלים. הטענה: מעכבת העבודות בניסיון לסחוט כספים

המדינה הסירה את הכפפות בסכסוך עם זכיינית פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, קבוצת סיטי-פס, ופנתה אל הבוררים המלווים את הפרויקט בכתב תביעה חסר תקדים בחריפותו. "למתבונן מן הצד נראה כאילו הזכיין מצוי במעין שביתה איטלקית נמשכת ומתמדת, ואין בהתראות ובפניות חוזרות ונשנות כי להועיל", כותבת המדינה לשופט (בדימוס) בועז אוקון ולעו"ד רם כספי. זאת, לאור העיכובים הנמשכים סביב ביצוע הפרויקט.

"הזכיין כבר הודיע למדינה ולבוררים כי אין בכוונתו לסיים את עבודות ההקמה במועד, אך אינו מסתפק במלים ומקפיד לעבוד בקצב שיבטיח כי לא יעמוד במועד המוסכם לסיום העבודות... התנהלותו הפכה את החיים בירושלים לבלתי נסבלים", נכתב בתביעה, כאשר המדינה טוענת כי סיטי-פס שובתת מעבודה במשך ימים רבים, אינה עובדת במקביל בכל המקטעים שנמסרו לה, אינה מעמידה מספיק עובדים ואינה עובדת ברצף ובכל שעות העבודה. זאת, על אף שהמדינה נעתרה לבקשות הזכיינית להתחיל בעבודות בכמה קטעים בעיר במקביל, כדי לזרז את קצב השלמת הפרויקט.

"לאור קשיי הזכיין הסכימה המדינה לאפשר לו לכבוש את העיר ירושלים על מקטעיה בבת אחת. ואולם מסתבר שהכיבוש נהפך למעין השתלטות עוינת כאשר קילומטרים רבים של כבישים ראשיים בעיר עומדים מיותמים, בעוד שהנהגים עומדים בפקקים ומסתכלים בעיניים כלות ולא מבינות", נכתב בכתב התביעה.

לפני כחודש פורסם ב-TheMarker כי סיטי-פס צופה פיגור נוסף של תשעה חודשים במועד השלמת הפרויקט. זאת, בנוסף לדחייה של 19 חודשים עליה סיכמו המדינה והצדדים רק ביוני אשתקד. מועד השלמת הפרויקט צפוי לפיכך להידחות מ-8 בספטמבר 2010 למאי 2011, כאשר סיטי-פס צפויה לדרוש מהמדינה פיצוי בגין האיחור הנוסף. לטענת המדינה, סיטי-פס יכולה לעמוד במועד המקורי: "אין מדובר בחוסר יכולת לסיים את הפרויקט בזמן, אלא לכל היותר בניסיון גס להוציא מהמדינה כספים נוספים".

המדינה מבקשת מהבוררים, באמצעות עוה"ד מרדכי בייץ, אופיר טל ואורן רוט לחייב את הזכיינית לסיים את העבודות במועד המוסכם "ולהשיב את החיים בירושלים למסלולם". עוד מבקשת המדינה לאשר את הפסקת הזרמת הכספים לסיטי-פס ואת התשלום הקרוב בסך 32.5 מיליון שקל.

מנהלי צוות תוכנית אב לתחבורה מסרו אתמול בתגובה: "אופן ההתנהלות של סיטי-פס לא הותיר למדינה ברירה אלא להגיש את התביעה כדי לחייב את סיטי-פס לעמוד בסטנדרטים מקובלים, לכבד את ההסכמים ולהביא להפסקת סבל תושבי ירושלים על ידי השלמת הפרויקט מהר ככל האפשר". עם זאת, הדגישו בצוות כי הם מצפים מהקבוצה לפעול במלוא עוצמתה כדי להשלים את הפרויקט המצוי כבר בשלבי סיום.

מקבוצת סיטי-פס נמסר בתגובה: "אין גבול לאבסורד. המדינה והעירייה הקודמת כפו עשרות עיכובים על סיטי-פס וכעת הן תובעות את הזכיין על עיכובים שהן עצמן יצרו. הדבר משול למצב שבו המדינה משבשת אספקת מים לשדותיו של חקלאי, פוגעת בגידולים ואז תובעת אותו על כך שהוא לא מספק לה את הירקות בזמן. תביעת המדינה היא תרגיל משפטי חסר בסיס בתגובה לתביעה שסיטי-פס הגישה על העיכובים הרבים שהמדינה יצרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully