וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

JD פאוור: לקסוס ממשיכה להוביל

5.6.2009 / 11:26

מותג היוקרה שומר על ההובלה בסקר שביעות הרצון של בריטניה, פעם תשיעית ברציפות. מאזדה באמצע, פיאט בתחתית

מכון הסקרים JD פאוור בשיתוף ירחון הרכב What car? הבריטי, פרסם את ממצאיו עבור זירת הרכב הבריטית לשנת 2009. כ-15,700 נהגים שהחזיקו בכלי רכב לפרק זמן של שנתיים ומעלה השתתפו בו, והוא כלל 29 מותגים ו-101 דגמים שונים הנמדדים על סקאלה שבין 650 ל-1,000 נק'.

האינפורמציה נאספת דרך ארבע קטגוריות, ומשקפת את חוות דעתו של הקהל האנגלי על פי פרמטרים: תכונות (37 אחוזים), איכות ואמינות (24 אחוזים), עלויות אחזקה (22 אחוזים), ושביעות רצון מרמת השירות של היבואן (17 אחוזים). על פי הדירוג המעודכן, נראה כי לקסוס RX עדיין חצובה במקומה הראשון זו השנה התשיעית ברציפות (853 נק'), כשטויוטה פריוס, ההיברידת המשפחתית, שנייה אחריה (843 נק'). שלישית היא הסופר מיני הוורסטילית של הונדה, הג'אז, עם 835 נק'. את החמישייה סוגרות צמד מכוניות הפרימיום לקסוס IS לה 825 נק', ומרצדס CLK שהשיגה 822 נק'.

בהשוואה בין היצרניות, נראה כי היפניות ממשיכות להוביל אך לא הרחק מהן נמצאות יצרניות אירופיות. את החמישייה הראשונה מובילות לקסוס והונדה, עם 833 ו-817 נק' בהתאמה. במקום השלישי נמצאת מרצדס עם 808 נק', ואחריה סקודה שגורפת 805 נק'. יגואר התגנבה למקום הרביעי אותו היא חולקת עם מותג מיני של ב.מ.וו במספר זהה של נקודות (804). פורשה, יצרנית הרכב שעד לא מזמן נחשבה לרווחית בעולם ולאחרונה נמצאת בגרעון כלכלי אדיר, במקום החמישי.

באמצע, ובסוף

באמצע הטבלה, אנו מוצאים מותגים שהשתכנו שם מזה כמה שנים ללא תנודות מהותיות. מלכת המכירות שלנו מאזדה, נמצאת במקום ה-12, ואחריה פולקסווגן. סאאב, שעתידה לוט בערפל, במקום ה-14. הקוריאניות ממשיכות שלא להרשים, עם מקום 19 לקיה ו-21 לבעלת הבית שלה יונדאי.

מי שממש לא תרצנה להביט בנתונים הן שלוש האחרונות בטבלה. באופן אקטואלי למדיי ואירוני, פיאט היא האחרונה (751 נק'), ומעליה בת בריתה החדשה קרייזלר. לא דבר מעודד בשני הצדדים אשר אמורים להוביל את המכירות באמריקה לעידן חדש. שברולט גם היא בין האחרונות, מקום שלישי מהסוף, נתון מדאיג עבור ג'נרל מוטורס שבונה עליה בהובלת הקונצרן המחודש לעתיד.

סגמנטים

ההצלחה של טויוטה ניכרת גם כשבאים לבחון את חלוקת הנקודות בסגמנטים. בפלח המיני, רובצת היפנית אייגו במקום הראשון, שנייה אחריה תאומתה פיג'ו 107, ופולקסווגן פוקס במקום השלישי. בקבוצת הסופר-מיני הפופולארית, היאריס מתוחת הפנים נאלצת להסתפק במקום השני בלבד. מקדימה אותה הונדה ג'אז, והמיני של ב.מ.וו שלישית. אולם, בתחרות על כיסו של הנהג המשפחתי סקודה אוקטביה עליונה, שנייה הונדה סיוויק וטויוטה קורולה שלישית.

בסגמנט היוקרה המאבקים נותרו כשהיו, מלווים בסדרת השמצות הדדיות בפן הפרסומי. עתה, מחפשות היצרניות כל לירת שטרלינג תחת השטיח למרגלות המשבר הכלכלי. אודי A6 מקדימה את יריבותיה מרצדס E קלאס (הדור היוצא) וב.מ.וו סדרה 5, לה תקום יורשת בתערוכת הרכב של פרנקפורט בחודש ספטמבר השנה.

לחייכנים ובעלי המאה שבחבורה, הפיצול בקבוצת הספורטיביות מותיר את מרצדס בראשות הבית בסיועה של CLK. אחריה בפער קטן בנקודות (15) אך גדול מאוד במחיר – הרודסטר הכי הרבה לשקל – MX5 של מאזדה. אודי TT חותמת את הקבוצה במקום האחרון.

ומה קורה אצל רכבי הפנאי המשפחתיים? דגמי ה-RX של לקסוס בראש, הרבה תודות ליתרונותיהם ההיברידים וחוסנו של המותג בעיני הבריטים. במקום השני הונדה CR-V והקשקאי של ניסאן שקיבל עוד שני מושבים לאחרונה והתקבע במקום השלישי. מכוניות ה-MPV מעניקות לגראנד פיקאסו של סיטרואן את המקום הראשון, אחותה הקטנה קסארה פיקאסו שנייה, וסיאט אלתיאה שעורכת השנה קאמבק בישראל במקום השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully