וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים מהמסלול

ירון אדרי

5.6.2009 / 10:36

פורמולה 1: לקראת מירוץ טורקיה, הבלגן ממשיך; מוטו GP: מהו שיא המהירות על שני גלגלים?; דקאר: נקבע התוואי ל-2010

פורמולה 1: סוף שבוע בטורקיה

המירוץ השביעי בסבב הפורמולה 1 העונה מגיע לטורקיה, למסלול 'איסטנבול פארק'. בראון, ובעיקר ג'נסון באטון, ישמחו לקטוף שוב את מלוא הניקוד בזמן שכל העיניים מופנות לשתי קבוצות אחרות.

רד בול, מי שנחשבת לקבוצה השנייה בחוזקה בסבב, לא הציגה יכולת משכנעת במונקו והמסלול באיסטנבול מתאים יותר למכונית שלה, שכבר נושאת את הסופר דיפיוזר הכפול. בקבוצה נוטים להאמין שהקרב על האליפות טרם הוכרע וכי יש להם סיכוי להדביק הפער מבראון. פרארי, שהצליחה לסיים בהצלחה את המירוץ במונקו (מקומות 3 ו-4), תרצה להמשיך ביכולת הטובה שתרגיע את האיטלקים. פליפה מאסה לבטח ירצה להשיג נצחון רביעי רצוף בטורקיה, שיכניס אותו לרשימה מכובדת של נהגים. במכונית נעשו מספר שדרוגים למעטפת האווירודינמית, כמו גם בדיפיוזר הכפול.

גם בסוף השבוע הקרוב לא תעשה ב.מ.וו שימוש במערכת ה-KERS וזאת במטרה להתמקד בנושא האווירודינמי. הקבוצה תציג לראשונה את הסופר דיפיוזר, תקוותה האחרונה לכפר על יכולתה המאכזבת עד כה. ברנו ממשיכים לייחל לתוצאות טובות יותר לנוכח השינויים במכונית, אולם את פרננדו אלונסו מטריד דבר אחר. הספרדי חושש שמא תסתיים העונה מהר מידי לנוכח קצב צבירת הנקודות של באטון, וזאת אחרי שתי עונות בהן נקבעה האליפות רק במירוץ האחרון.

אורכה של כל הקפה במסלול 'איסטנבול פארק' 5.338 ק"מ, ומספר הפניות מסתכם ב-14. הנהגים יבצעו 58 הקפות, נגד כיוון השעון, ובסך הכל 309.396 ק"מ. שיא ההקפה נקבע בשנת 2005 על ידי חואן פאבלו מונטויה, והוא עומד על 1:24.77 דקות. למרות קבלת הפנים הגשומה, מזג האוויר בסוף השבוע צפוי להיות סביב ה-30 מעלות עם שמיים מעוננים חלקית וללא חשש לממטרים.

* שידור ישיר של מקצה הדירוג בספורט 5, יום שבת החל מהשעה 13:50; שידור ישיר של המירוץ בספורט 5+, יום ראשון החל מהשעה 14:50

פורמולה 1: שוב ברוגז

בשבוע שעבר הגישו קבוצות הפורמולה 1 את מועמדותן לעונת 2010, אולם זאת "על תנאי" כפי שאמרו. ומה התנאי? שה-FIA יסכים לדרישותיהן לבטל את התקנות לעונה הבאה, ויחתום עימן על חוזה עד ל-12 ביוני, המועד בו תוכרזנה 13 הקבוצות שתיקחנה חלק בעונה הבאה. ואם לרגע חשבתם שנפתרו הבעיות, בא מקס מוזלי ומזכיר לכולם שהוא זה שאוהב לשלוט. לדבריו, מדובר על פרק זמן קצר בכדי להגיע לחוזה מחייב, ובעיקר כשהדרישות באות מהכיוון השני ולא מה-FIA.

בראיונות לתקשורת העולמית, מוזלי נחרץ בדעתו שלא לקבל את התנאים המוכתבים לו. "אם הם רוצים לקבוע את החוקים, שיפתחו סבב משלהם" הוא אומר. עד כה הוגשו מועמדותן של 20 קבוצות, כך שאם 9 החברות ב-FOTA (וויליאמס הושעתה מהאיגוד), ישארו למוזלי 11 קבוצות (22 נהגים) עימן הוא יוכל לפתוח עונה. בקרב ה-FOTA המצב בעייתי יותר, שכן קבוצות כמו טויוטה למשל, עלולות לפרוש במקרה שכזה.

פורמולה 1: עוד קבוצות חדשות, ועוד הפתעות

השם ברבהאם חוזר למסלול, 40 שנה אחרי פרישתו של אלוף העולם לשעבר ג'ק ברבהאם ממירוצים. השם הוותיק יוצמד לשרידיה של קבוצת סופר אגורי שפרשה בעונה שעבר, אותה רכש איש העסקים הגרמני פרנץ הילמר. את הקבוצה שהתחייבה להתחרות לפחות עד 2012 ינהל מארק פרסטון, גם הוא מקבוצת סופר אגורי לשעבר.

אלא שנהג העבר ומשפחתו שהתפלאו לגלות קבוצה חדשה הנושאת את שמם, לא כל כך מרוצים מהיוזמה. בהודעה שהעבירו לתקשורת הם מבהירים כי אין להם כל קשר לכך וכי הם מתכוונים לפעול כנגד הילמר. "המשפחה תפעל בדרכים משפטיות ובכל אשר יידרש על מנת להגן על שמה תדמיתה".

השם ברבהאם מוכר בעיקר לוותיקים. הנהג הבריטי היה אלוף העולם 3 פעמים – 1959, 1960 ו-1966, כשהתואר האחרון היה תחת הקבוצה שהקים ב-1962 ונשאה את שמו. הקבוצה שמרה על התואר גם ב-1967 עם דני האלם הניו זילנדי. ב-1970, בגיל 44, פרש ברבהאם ממירוצים.

ולא עם ברבהאם תמה רשימת הקבוצות החדשות. פרט לקבוצות עליהן דיווחנו בשבוע שעבר (USF1, פרודרייב, קאמפוס, לולה, סופרפאנד, מארץ' ולייטספיד), קבוצת אפסילון-יוסקאדי הספרדית גם הגישה את מועמדותה, עם התחייבות לארבע עונות לפחות באם תיבחר על ידי ה-FIA. קבוצה נוספת היא סדנת המירוצים MSC, תחת השם N טקנולוג'י. לסדנה עבר עשיר, בעיקר במירוצי ה-WTCC שם הריצה את אלפא רומאו וכיום היא מארגנת את אליפות הפורמולה מאסטרס.

נכון לרגע זה, הרשימה החדשה כוללת עשר קבוצות החדשות וישנן שמועות על מועמדות נוספות. להזכירכם, רק 13 קבוצות תיבחרנה לעונה הבאה, ואם נחזור לאייטם הקודם, ניתן להבין מדוע מוזלי כל כך בטוח בעצמו.

פורמולה 1: פולניה מתמסרת

האם פולין תארח את הפורמולה 1 בעתיד? כנראה שכן. בשיתוף ענקית האלטרוניקה LG, פורסם במדינה משאל לגבי המיקום המועדף להקמת המסלול. 4 ערים ברשימה, ורשה וקראקוב בינהן, ולאחר הבחירה תעביר LG את המיקום והתוכניות לחברתו של ברני אקלסטון. מאז הצטרף רוברט קוביצה לסבב לפני שלוש שנים, גברה הפופולריות לספורט מוטורי בפולין ולא רק בפורמולה 1 קובעת המדינה תקדים, אלא גם בראלי. החודש תארח פולין את ה-WRC, בו מתכוון קוביצה לקחת חלק.

איטליה גם היא מתקרבת לארח מירוץ, נוסף על זה של מונזה, שיערך ברחובות רומא בשנים הקרובות. ה'איבנינג סטנדרט' הבריטי דיווח השבוע כי אקלסטון הגיש את שם המירוץ – 'Formula One Gran Premio di Roma' - להכרה כסימן מסחרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מוטו GP: שיא מהירות חדש

שיא מהירות חדש לאופנוע מוטו GP נקבע בשבוע שעבר במהלך האימונים למירוץ מוג'לו באיטליה. לאחר בדיקה חוזרת של מערכת מדידת הזמנים, אושר רשמית כי דני פדרוסה (הונדה) קבע מהירות של 349.3 קמ"ש, מהיר ב-5.6 קמ"ש מהשיא הקודם שהושג ב-2006 במסלול בשנגחאי.

אולם לא רק פדרוסה שבר את השיא. את המהירות השנייה בטיבה השיג מיקה קאליו (פראמאק דוקאטי) – 348.1 קמ"ש, ואחריו ולנטינו רוסי (ימאהה) שקבע 344.3 קמ"ש. השיא הקודם במסלול מוג'לו נקבע ב-2004 על ידי אלכס בארוס, שקבע 343 קמ"ש בדיוק.

דקאר: התוואי ל-2010

כפי שכבר סיפרנו לכם כאן ב'על הגריד', ב-1 לינואר יוזנק מירוץ הדקאר של 2010 מבואנוס איירס. זו הפעם השנייה ברציפות בה תארח דרום אמריקה את המירוץ, לאחר שהמארגנים החליטו לעזוב את איומי הטרור של צפון אפריקה.

אחרי שאושרה הידיעה שהמירוץ יחזור לארגנטינה וצ'ילה, מפרסמים כעת המארגנים את התוואי המיועד למתחרים. השינוי העיקרי הוא כיוון הנסיעה, כשהפעם יוזנקו המתחרים צפונה ויסעו נגד כיוון השעון בניגוד לשנה שעברה. כך, יתמודדו הנהגים בחלקו הראשון של המירוץ עם תנאי השטח הקשים הכוללים את חציית רכס האנדים והדיונות של מדבר אטאקאמה, שם נרשמו לא מעט תקלות בשנה שעברה.

אורכו של המירוץ שיתפרס על פני 16 סטייג'ים יהיה כ-8,600 ק"מ, מהם 5,200 ק"מ ספיישלים מדודים בזמן. הנקודה הצפונית ביותר תהיה העיר אינקויקה בצ'ילה אליה יגיעו המתחרים בסוף הסטייג' השביעי, והדרומית ביותר היא סנטה רוזה בארגנטינה ממנה יצאו המתחרים לסטייג' האחרון שיסתיים בנקודה בה הוזנק המירוץ.

מנצח הדקאר 2009 הוא ג'ינייה דה וילייס (פולקסווגן) מדרום אפריקה, שניצל פרישה של בן קבוצתו קרלוס סיינז בעקבות תאונה. עם פרישתה של מיצובישי מהאירוע, סיינז הוא הפייבוריט לנצחון והאיום העיקרי העומד מולו מגיע דווקא מהרכש החדש של פולקסווגן, הקטארי נאסר אל עטייה.

אם גם אתם חושבים שיש לכם סיכוי, ההרשמה מסתיימת ב-15 ליולי. העלות לאופנוע וטרקטורון היא 3,500 יורו, ועוד עשרת אלפים עבור הרוכב. עבור רכב שטח העלות למשתתף זהה, ועבור הרשמת כלי המירוץ המחיר זול יותר ועומד על 2,800 יורו.

עוד בימים הקרובים

ישראלי: שידור ליגת האנדורו הישראלית מירוץ מס' 7 בספורט 5, יום שבת בשעה 12:40; שידור ליגת העבירות הישראלית בספורט 5, יום שבת בשעה 13:10

נאסקאר: שידור ישיר של סבב הניישנווייד מנאשוויל בערוץ ESPN, החל מהשעה 02:00 בלילה שבין שבת לראשון; שידור ישיר של סבב הספרינט מפוקנו בערוץ ESPN, יום ראשון החל מהשעה 21:00

פורשה סופרקאפ: שידור חי של מירוץ טורקיה ביורוספורט, יום ראשון החל מהשעה 12:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully