וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היופי שבפשטות

6.6.2009 / 9:38

היא מודגשת, אבל סולידית. רכה, אבל שרירית. עדינה, אבל נושכת. יצאנו למבחן עם מכונית ה'הכי' כיף של אינפיניטי בישראל

כשהגיע מותג אינפיניטי לישראל, הוא הגיע בכל הכוח, עם ליין מוצרי פרימיום כמעט מלא. עם SUV גדול וחזק שלוטש עיניים אל הב.מ.וו X5 ופולקסווגן טוארג, עם קרוסאובר בינוני שתוקף את וולוו XC60 ואודי Q5, עם מכונית סדאן שרוצה להאבק בב.מ.וו סדרה 3 ואודי A4 ולסיכום, הדובדבן, המכונית העיקרית בהיצע שיכולה, לפחות בפוטנציאל, להיות המושכת ביותר עבורנו עיתונאי הרכב וחובבי הנהיגה בכלל – ה-G37S קופה. זו מכסה את הנישה המצומצמת של אודי A5 ומרצדס CLK.

אחרי שנהגנו בכולן, הגיע הזמן לקינוח, שלושה ימי תענוגות וצמיגים חרוכים עם האינפיניטי הספורטיבית. האם היא תהווה איום של ממש על מכוניות הקופה של אודי וב.מ.וו? מייד נראה.

In And Out

ה-G קופה הזו לא הצליחה להפיל אותנו מהרגליים בזכות הופעתה החיצונית. היא חמודה, דינמית, מקורית למראה, מפוסלת בקפידה ומאוד לא מצועצעת, אבל בהחלט לא המכונית היפה ביותר בקבוצתה. אין לה את הסקס אפיל של ה-A5 או את הכוחניות הויזואלית של הסדרה 3 קופה של ב.מ.וו או אפילו את המראה האריסטוקרטי של המרצדס הרלוונטית, אבל ניכר שבהחלט ניסו להעניק לה אופי. כאשר מתבוננים בה מהצד או מאחור ומבחינים בצללית הנמוכה, בפנסים האחוריים ובצמד האגזוזים, היא נראית הרבה יותר טוב ולא רק משום שהחזית לא מושכת מספיק.

המצב דומה גם בתא הנוסעים. מחד, העיצוב של הקבינה לא יגרום לאף נהג שחווה מכוניות דומות בעברו לדפיקות לב מואצות, אולם מאידך, בסעיפי האיכות לא יכולנו לבוא אליה בטענות.

החומרים מהם מורכב תא הנוסעים נראים ומרגישים איכותיים מאוד, אין פספוסים בהרכבה, האבזור עשיר, מושבי העור תומכים ומפנקים ובסך הכל יש לנו כאן עסק עם תא נוסעים שנעים להעביר בו זמן ממושך. גם תנוחת הנהיגה טובה מאוד בזכות הכוונון היעיל של מושב הנהג ושל ההגה, שזה אגב נע כמקשה אחת עם חלקו העליון של הדשבורד, כך שההגה לעולם לא מסתיר את המחוונים.

הקופה הזו מוצעת על הנייר וגם במציאות עם ארבעה מושבים בתא הנוסעים. אבל אחרי שפוגשים, או בעצם מנסים לפגוש את הזוג שמאחור, מגלים שכנראה אף אחד לא התכוון שארבעה אנשים באמת ימלאו אותם. אלה האחוריים מתגלים ככמעט בלתי אפשריים לשימוש – הגישה אליהם קשה ביותר, הישיבה בהם צפופה מאוד ומבוגר בגובה ממוצע לא יוכל אפילו להכניס את ראשו מתחת לגג מבלי לעקם בכאבים את צווארו. אז למה הם בכל זאת יכולים לשמש? כמקום נוסף לאחסון תיק יד או ילדים נמוכים שלא זקוקים למושבים ייעודיים.

מתחת לצמר, שוכן נמר

אם בכל הקשור לעיצוב האינפיניטי הזו לא מצטיינת, הרי שבסעיפי המנוע והביצועים מתכנניה לקחו את העניינים לידיים והביאו לנו את אחת מיחידות הכוח החביבות שבהיצע. בחזית שוכן מנוע V6 בריא בנפח 3.7 ליטר וזה מפיק 330 כ"ס ו-37 קג"מ ובמציאות שמעבר למספרים, מצליח לגרום ל-1,700 הקילוגרמים שלה להראות קלים בהרבה.

את הכוח היא מעבירה אל הגלגלים האחוריים (כמו שצריך) דרך תיבת הילוכים אוטומטית (במקרה שלנו) עם שבעה יחסי העברה וכל אלה מאפשרים לכם להאיץ עמה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6 שניות ומשם להמשיך למהירות מרבית שעלולה לסדר לכם תא בסמוך לזה של דודו טופז.

העונג שבמנוע זה נעוץ בגמישות הרבה שהוא מציע. אין לו בעיה לפעום ב-1,500 סל"ד בשיוט עצל או בתנועה עירונית ובשניה שתדביקו את הדוושה לשטיח, התיבה תקפיץ מטה שניים, שלושה או אפילו ארבעה הילוכים במהירות, הוא ישמח לנשום אוויר פסגות ולהמריץ עצמו אל קצה סקאלת הסל"ד (7,500), שם שוכן מנתק ההצתה. לגמישות זו יתרון בטיחותי ברור בעקיפות כמובן, כשאלה נעשות בקלילות וזמן קצר מאוד לאחר שהחלו.

מהנדסי אינפיניטי השקיעו המון עבודה גם בבידוד האקוסטי של תא הנוסעים, כך שרעשי רוח נשמעים רק במהירויות סופר גבוהות. רעשי הכביש מוחלשים מאוד למרות השימוש בצמיגים רחבים בעלי דופן נמוכה, אך בחכמה אפשרו למידה נכונה של צלילי מנוע לחדור פנימה ולענג את הנוסעים.

אם צריכת הדלק היא נתון חשוב עבור צרכניה הבודדים של הקופה, אזי בתנאי המבחן שלנו היא לגמה ליטר בנזין לכל שמונה קילומטרים בממוצע בזמן נהיגה שפויה ואילו בנהיגה ספורטיבית היא הפגינה צימאון לנוזל היקר שליטר ממנו הספיק לכשלושה קילומטרים בלבד.

מחכה בסיבוב

גרסת המבחן שהעמיד היבואן לרשותנו היא גרסת ה-S, אשר מוסיפה למכונית קופה הזו הגה מהיר, מתלים קשיחים יותר וחישוקים בגודל גדול ועל הכביש, ואלה יוצרים מרקחת מאוד מהנה לנהיגה. המתלים הקשיחים שלה מצליחים לספוג בצורה יותר מסבירה את המהמורות המקומיות שלנו, כך שלמרות קשיחותם, נוחות הנסיעה באינפיניטי G37S קופה נותרת טובה. את התועלת המרבית מכיול זה מגלים בנהיגה ספורטיבית, כשהגוף נשאר כמעט תמיד מפולס תחת עומס פניות או תחת בלימות חזקות.

בגרסת ה-S, נוסף מאחור דיפרנציאל מוגבל החלקה שמסוגל להעלות המון חיוכים בנהיגה. הכוח מחולק היטב בין הגלגלים וכאשר מסירים את הפיקוח האלקטרוני (בקרת היציבות), הקופה הזו יודעת לנסוע על הצד בדיוק כפי שהיינו מצפים שקרובת משפחה של ה-GT-R תעשה.

מבחינת ההגה וההיגוי, ה-G37 דורשת סגנון נהיגה מאוד ברור כדי להפיק ממנה את המיטב. אין לה את החדות של ב.מ.וו המקבילה ולכן בכניסה לפניות היא מפגינה מעט תת היגוי. אולם, כאשר מכניסים אותה לסיבוב עם משקל על החזית בעזרת בלימה, האף נכנס בקלות והאחיזה הגבוהה מהצמיגים העצומים (225/45 R19 מלפנים ו-245/40 R19 מאחור) מפצים על חוסר זה. עם זאת, היינו שמחים למצוא קצת יותר תחושה בהגה החשמלי שלה, בנוסף להיותו מדויק וחד.

גרסת ה-S מוסיפה גם בלמים מוגדלים ונשכניים יותר ואלה עמדו בהצטיינות במבחנים שלנו שכללו כרגיל, עומסים כבדים מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

רק 380,000 שקל

קומץ הצרכנים הרלוונטיים מבניכם לסוג רכב שכזה, כדאי שידעו שאינפיניטי מייעדים את ה-G37S קופה לעימות ישיר מול גרסת ה-335i של הסדרה 3 ומול ה-A5 בגרסת ה-3.2 ליטר. אולם, התחרות הזו מורכבת מאוד משום ששתי הגרמניות לא רק שנהנות מוותק ותדמית בשוק המקומי לעומת השחקנית החדשה, אלא הן גם טובות ממנה בכמה סעיפים.

אבל, וזה אבל גדול, בין האינפיניטי קופה לשתי מתחרותיה – הדומות לה במפרט הטכני, קיים פער מחיר עצום של עשרות אלפי שקלים. תמורת ה-G37S תתבקשו לשלם 380 אלף שקלים ואילו על האודי והב.מ.וו המקבילות שצוינו לעיל, תצטרכו להוציא כ-440 אלף ו-490 אלף שקל בהתאמה. אז כן, הב.מ.וו תהיה מעט יותר מהנה לנהיגה והאודי תהיה איכותית יותר, אבל הפער העצום במחיר עשוי להטות את הכף לגמרי לטובת היפנית הזו, שספק אם פער זה שווה את פער המחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully