וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל ההתחלות (החדשות) קשות

6.6.2009 / 10:22

נכון לרגע זה, קארטינג הוא הספורט המוטורי החוקי היחידי בישראל, אז חזרנו למסלול כדי להיזכר מה אנחנו בעצם מפסידים

בכל פעם בה עולה כאן בוואלה! רכב ידיעה על ספורט מוטורי ישראלי, אני מרגיש החמצה. מצד אחד, הייתי שמח להיות בין אלה שמציבים את המכונית שלהם על קו הזינוק. מצד שני, מדובר בהשקעת סכומי כסף לא מבוטלים וזאת עוד לפני בעיית החוקיות בפניה עומדים הספורטאים. אז מה שנשאר לי זה קארטינג, והנה אחרי שנתיים כמעט בהן לא יצא לי (בית, ילדים, אתם יודעים איך זה), חזרתי למסלול.

2009 היא העונה הרביעית של ליגת 'ספארקו קארטינג צ'אלנג'. שני מירוצים כבר מאחור, אז הגעתי למירוץ השלישי בסבב שנערך במסלול 'קארטינג בילו'. מדובר במסלול פתוח (אאוטדור) הצעיר ביותר בישראל, שלראשונה עושה שימוש בפטנט מגרמניה הנקרא 'פלקסי-טרק' לתיחום תוואי הנסיעה, במקום הצמיגים אליהם הורגלנו עד כה. התיחום החדש למסלול הופך את הנהיגה לא רק לחווייתית יותר, אלא גם לבטוחה יותר, כך שאפשר להוציא מהלקסיקון את המושג – 'לגמור בתוך הצמיגים'.

12 נהגים מגיעים למסלול, אותם מחלק מנהל המירוץ לשני מקצים נפרדים. לחצי הגמר הראשון במקצה שלי זינקתי אחרון, כך שאתגר גדול עומד בפניי. המבט מופנה הרחק קדימה כמובן, אבל אני יודע ששועלי קרבות כמו עומר מנור (אלוף כמעט בכל ליגת קארטינג אפשרית) יהיה קשה לעקוף, בעיקר כשזמן רב לא נהגתי ובעיקר משום שעל הכלים יושבים אנשים שחלקם שוקלים כחצי ממשקלי. אז בכדי שלא איאלץ להשתמש ביותר מדיי תירוצים, החלטתי שהמטרה הראשונה שלי היא לסיים. לפחות זה, אבל גם זו התבררה כמשימה קשה למדי, כי נסיון התחמקות מנהג שהחליק בהקפה האחרונה גורם לי לסבסוב ופגיעה ב'פלסטי-טרק', ורק בעזרת מרשלים אני חוזר למסלול כדי לגלות שכולם כבר עברו את קו הסיום. כן, אני מסיים אחרון. מיקום זה קובע שבמקצה חצי הגמר השני, אני ראשון על הגריד, וממש בעור שיני אחרי מאבקים שנמשכים 15 הקפות, אני מצליח לסיים במקום השלישי. הישג של ממש.

שקלול תוצאות כל הנהגים בתום חצאי הגמר, מציב אותי תשיעי על הגריד לקראת הגמר שאורכו 18 הקפות. זוכרים שרק רציתי לסיים? עכשיו יש גם מטרה – לנסות להתקדם מכאן כמה שיותר. ההזנקה נעשית תוך כדי נסיעה (רולינג סטארט) ואני כבר מפסיד מקום אחד לירין שטרן אך מתנחם בעובדה שמשקלו חצי ממני (זה התירוץ, במציאות הוא נוהג בקארט הזה הרבה יותר טוב ממני), ולזכותו עומדת גם עונה בליגת ה-2 פעימות המקצוענית. ההקפות עוברות מהר, ואני מספיק לקבוע שיא אישי של 20.688 שניות להקפה, רחוק בשנייה וחצי משיא המסלול. אני עוקף, עוקפים אותי עד לדגל השחמט. אמנם לשפר מיקום לא הצלחתי, אבל לפחות סיימתי בעשרייה הראשונה. אני מקווה שהפעם לא אצטרך שוב להמתין שנתיים עד למירוץ הבא.

'ספארקו קארטינג צ'אלנג' 2009', טבלת אליפות לאחר מירוץ מס' 3:

1. עומר מנור – 90 נק'
2. ירין שטרן – 75 נק'
3. גלעד קפוליס – 64 מק'
4. אבי מייזלס – 53 נק'
5. רועי לחיאני – 51 נק'
6. עמית ארד – 30 נק'
7. איתמר גבע – 25 נק'
8. דרור לסט – 25 נק'
9. יוני ויניץ – 21 נק'
10. אביב בובטה – 16 נק'
11. בוריס בזפלוב – 15 נק'
12. דור צימברג – 14 נק'
13. קובי ליאני – 12 נק'
14. ולנטין מובסיק – 11 נק'
15. יובל דיגה – 10 נק'

* המירוץ הבא בסבב 'ספארקו קארטינג צ'אלנג' 2009' יערך ב-12 ליוני החל מהשעה 13:00 במסלול 'קארטינג בילו'

  • עוד באותו נושא:
  • קארטינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully