וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמש מקררת

ירון אדרי

9.6.2009 / 9:56

טויוטה מנצלת את הגג הסולארי של הפריוס לטובת קירור תא הנוסעים בזמן החניה. נראה לכם שזה יתאים לישראל?

בתכנון הדור החדש של הפריוס, ישבו מהנדסי טויוטה וחשבו כיצד ניתן לטעון את סוללות הרכב מבלי לפגוע בסביבה. הפתרון הפשוט ביותר הוא כמובן שימוש באנרגיית השמש, וכך הגיעו תאים סולאריים אל גג המכונית. אלא שהחשמל המופק מהם יכול לשמש גם למטרות נוספות ובעיקר כאלה שיקלו עלינו את החיים, ובטויוטה החליטו לנצלם לטובת איוורור הרכב בזמן שאנו מחוצה לו.

כולנו מכירים את ההרגשה. הרכב עמד ללא מחסה, והשמש הפכה את תא הנוסעים לכבשן שהמזגן מתקשה לצנן. המערכת של טויוטה תביא לכך סוף על ידי הורדת הטמפרטורה שעלולה להגיע ליותר מ-80 מעלות, בכחצי. דקה לאחר שכובה המנוע, מכינה עצמה המערכת לפעולה שתחל תשע דקות מאוחר יותר. הסיבה להשהייה, היא רצון לשמור על הטמפרטורה הפנימית במידה והמזגן עבד טרם העצירה. המערכת כמובן פועלת ללא צורך בהנעת מנוע הבנזין.

פונקציה נוספת שמאפשרת טויוטה, דרך שלט הרכב, היא הפעלת המזגן עצמו בטרם נכנסים פנימה וזאת מבלי להניע את המנוע. במידה והסוללות במכונית טעונות, יכולה מערכת המיזוג לעבוד כשלוש דקות ולקרר את הרכב. לכל הנ"ל יש כמובן גם יתרון סביביתי שכן ברגע שיצאנו לדרך, מערכת המיזוג לא תצטרך לעבוד קשה ותביא לחסכון קל בצריכת הדלק.

לכשתגיע הפריוס החדשה לישראל בעוד מספר חודשים, מוטב יהיה כי המערכת האופציונלית תוצע גם אצלנו. אלא שמחירה לא זול, ובבריטניה למשל מחירה 1,450 פאונד (כ-9,000 שקלים), כמעט עשרה אחוזים ממחירה של המכונית.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully