וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרימו לך את הרכב? בטח היית שיכור

ירון אדרי

9.6.2009 / 13:04

'אור ירוק': כ-4,000 כלי רכב הוחרמו מתחילת שנת 2009, מחציתם בשל נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים

30 אלף כלי רכב החרימה משטרת ישראל מאז החלה ליישם את החוק בחודש מאי 2006, כך עולה מנתונים שמפרסמת היום עמותת 'אור ירוק' המסתמכים על משטרת ישראל. מתחילת 2009, הוחרמו 3,955 כלי רכב, 1,104 מהם בשל נהיגה בזמן פסילה או ללא רישיון מתאים. אולם, הנתון המדאיג יותר הוא כי מחצית מההחרמות הן בשל נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים.

חלוקה למחוזות מגלה כי מרבית ההחרמות הן באזור הצפון – כ-40 אחוזים מהן. אזור הדרום אחראי ל-15 אחוזים מההחרמות, אזור המרכז ל-11 אחוזים, 10 אחוזים בשרון ו-7 אחוזים בשפלה. בממוצע, מספר ההחרמות עומד על כ-10,000 כלי רכב בשנה. לדברי 'אור ירוק', מחקרים שנערכו באמריקה הצפונית מלמדים כי החרמת כלי רכב תורמת להפחתה במספר עבירות התנועה, ובעיקר נהיגה בזמן פסילה או ללא רישיון.

על פי סעיף 57 א' לפקודות התעבורה, ניתן להשבית רכב בגין אחת מ-16 עבירות תנועה המוגדרות "חמורות", ביניהן נהיגה ללא רישיון נהיגה (בין אם בכלל ובין אם בזמן פסילה), בעל רכב שנתן למי שאין לו רישיון נהיגה לנסוע ברכב שלו, נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, נהג המעורב בתאונת פגע וברח ועוד.

סקר שערכה העמותה בישראל, מצא כי 73 אחוזים מהציבור חוששים מלבצע עבירות חמורות שעלולות להביא להחרמת רכבם. "זהו ללא ספק אחד מאמצעי ההרתעה החשובים ביותר שיש למשטרה במאבק העיקש והסיזיפי כנגד תאונות הדרכים" אומר מנכ"ל העמותה שמואל אבואב. אולם, הסקר התייחס במפורש לנושא זה ולא הכניס למשוואה נתונים נוספים כמו החשש מפגיעה או מוות למשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully