וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגיגה הפרטית של ג'ון קופר

11.6.2009 / 11:16

האיש ששמו מעטר את מיני זה עשרות שנים, מציג את מתנתו ליום הולדתה ה-50. הקופר S נאמנה למקור, ורק 250 מיועדות לייצור

מאחר והמיני זכתה לחגיגות ואיזכורים בכל מקום בהגיעה ל-50 שנות קיום, נותר עוד אדם אחד שחייבים להזכיר אותו בטרם תדעך ההמולה - ג'ון קופר. על מנת להטביע את חותמו בספר ההיסטוריה פעם נוספת, משגרת הסדנה בבעלותו מהדורה אקסקלוסיבית למיני קופר S טבולה בירוק פחמני מסורתי (Connaught).

המהדורה המוגבלת מציינת את הפריצה של הקופר S למירוצי המכוניות בשלהי שנות ה-50 ותחילת ה-60, וכן את תחילת דרכו של קופר בעולם הפורמולה 1 בהובלת הנהג הבריטי ג'ק ברבהאם שאף זכה באליפות היצרנים ב-1960. בחזית שוכנת יחידת הארבעה צילינדרים המוכרת - 1.6 ל' טורבו - המפיקה 211 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית שישה הילוכים. השפעות נוספות על התנהגות המכונית נכללות בסיועה של מערכת מתלים מעודכנת קלות ומתכווננת.

לא היינו מתנגדים למשהו קצת יותר מפולפל כדי לבדל את הקופר מאחיותיה, ועל כן ניאלץ להסתפק בהירתמות מחלקת העיצוב ששלפה מהארכיון גוונים וסממנים מהמורשת התחרותית של המיני. כל היחידות, 250 במספר, זוכות לצמד "פסי המירוץ" הלבנים על מכסה המנוע המשולבים בירוק הבריטי המסורתי. חישוקים בגוון קרבון מגיעים כסטנדרט, כמו גם דפיוזר מאחור והטבעות המותג בישבן. תא הנוסעים זוכה לקוסמטיקה מועשרת הכוללת דיפוני עור בדלתות, הגה בציפוי אלקנטרה ונגיעות נוספות בכל קצה.

מחיר לקופר המיוחדת עדיין אין, אולם עבור אספנים כפייתים לא מדובר במכשול. אלא ישלמו כמה שידרש, בטח כשמדובר במהדורה מוגבלת לציון הרגע בו החלה ההיסטוריה להיבנות. מכאן, שלבטח אין סיכוי לראותה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully