וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי סיאט, מזניחים סדרתיים

12.6.2009 / 8:26

כך על פי מחקר שערכה חברת השמנים העולמית 'מוביל' בבריטניה. הכי פדנטים: בעלי אלפא רומאו וטויוטה

בעלי מכוניות סיאט שימו לב: 71 אחוזים מכלל בעלי מכוניות המותג הספרדי בבריטניה, אינם בודקים את מפלס השמן במנוע לפי המלצות יצרן (פעם בחודש), שלא לומר ההיגיון הבריא. ממצא זה התגלה בסקר שערכה יצרנית השמנים 'מוביל', כהקדמה לשבוע 'בדיקת השמן הלאומי' באי הבריטי (כן, יש שם דבר כזה!).

בסקר שכלל כ-3,800 נהגים ו-10 מותגי רכב, נחשפו ליקויים רבים בצורת אחזקתן התקינה של המכוניות. פרט לסיאט, גם בעלי יגואר (68 אחוזים) ופולקסווגן (67.1 אחוזים) אינם משקיעים מזמנם בפתיחת מכסה המנוע לצורך בדיקת מפלס השמן. ובהמשך הרשימה, ניסאן עם 65.7 אחוזים, סיטרואן עם 63.1 אחוזים ונהגי יצרנית הפרימיום מרצדס סוגרים את החמישיה עם 62.7 אחוזים המתעלמים מהוראות היצרן. התירוץ השכיח ביותר - שוכחים לבדוק.

חרף האיום מחלוקת חשבונות מנופחים כתוצאה מזלזול במעקב אחר כמות השמן במנוע, יותר מ-5 מיליון נהגים בבריטניה לא בודקים אף לו פעם אחת את המפלס, ו-56 אחוזים מאלו לא בודקים על פי המומלץ.

ומי בכל זאת בודק הכי הרבה? נהגי אלפא רומאו הם אלו שהשיגו את הציון הגבוה ביותר לבדיקות מפלס השמן מידי חודש או יותר - 74 אחוזים מהם לא פוסחים על הבדיקה. מצד שני, שאר 26 האחוזים מבעלי אלפא ציינו כי אינם יודעים כיצד לעשות זאת. בעלי טויוטה גם הם בין הפדנטים ואחוז המקפידים לבדוק עומד על 57.6, למרות שסימן ההיכר של המותג הוא אמינות מופלגת ועמידה בפני הזנחה פושעת. עוד מבית טויוטה היא לקסוס - 2 מתוך 5 נהגים בחניית ביתם שוכנת מכונית היוקרה, בודקים את מפלס השמן לפחות פעם בשבוע.

ומה בישראל? תשובות נקבל בימים הקרובים לאחר שתענו על הסקר המצורף כאן בצד שמאל של המסך. ההשתפות אסורה על מתדלקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully