וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוניות קטנות באמת חוסכות?

13.6.2009 / 12:48

אולי, אבל עד לתאונה. איגוד ה-IIHS האמריקני ביקש לבחון עלות נזקי תאונות בשבע מכוניות קטנות. כמה עולים פגושים חדשים?

האם כלי-רכב קטן הוא גם יקר לתיקון? מסתבר שבתאונות עירוניות המערבות נשיקה בין פגושים במהירות שלא עולה על 10 קמ"ש, מכוניות מיני וסופר-מיני לא בהכרח שומרות על הארנק מלא. על פי מבחני בטיחות חדשים שערך ארגון ה-IIHS האמריקני, רק שתיים מתוך שבע מכוניות קיבלו ציון תקין וכל השאר קורעות את הכיס.

ארבעה מפגשים ערכו בארגון לכל מכונית, 2 לחזית ו-2 לאחור, כאשר כל הציון הוא בהתאם לעלות הנזק שספגה. את ציון "עלוב" הגרוע מכל קיבלה קיה ריו, שהעמידה לבעליה נזק בעלות מצטברת של 9,380 דולרים. לעומתה, את המקום הראשון מאכלסת סמארט פורטו שיצאה מהמבחנים בנזק של 3,281 דולרים אותו מכנים בארגון "מניח את הדעת". קצת אחריה עם ציון בינוני מינוס נמצאת שברולט אוויאו שנזקיה הם 4,490 דולרים.

כמו הריו, שאר המכוניות גם הן קיבלו ציון "עלוב". מיני קופר של ב.מ.וו ששלשלה לכיס הפחח 6,600 דולרים וטויוטה יאריס 6,674 דולרים כש-3,345 מהם רק בעבור נזק בתאונה אחורית. הונדה ג'אז תפחית מכיסכם 6,987 דולרים, מחציתם רק על פגיעה באחוריה, או 999 דולרים שישולמו בשל זנק לאחת הפינות בישבן. במקום השישי נמצאת יונדאי אקסנט, הקוריאנית שזכתה לאחרונה בעיצוב מחודש. 7,203 הוא הנזק המצטבר, כשמבחן החזית עולה 3,476 דולרים ו-2,057 לחלקה האחורי.

מנתוני המבחנים עולה כי זול יכול להיות יקר, בעיקר הם תשומת לב וזהירות הם ממכם והלאה. לפחות ניתן להתנחם שבמכוניות מסוג זה נהיגה ב-10 קמ"ש חוסכת דלק במכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully