וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע טורבו חדש למיטו

15.6.2009 / 16:46

פיאט תחנוך את מנוע ה'מולטיאייר' החדש שלה באמצעות הסופר מיני של אלפא רומאו. הנפח נותר זהה, כל השאר הוחלף

פיאט תנצל את הסופר מיני מיטו של אלפא רומאו, כפלטפורמת השקה למנועי ה'מולטיאייר' (Multiair) החדשים שלה. מנוע הטורבו בנפח 1.4 ל' החדש, יחליף את המנוע בעל התצורה הזהה המשרת את המיטו ודגמים נוספים של של פיאט ויציג לא פחות משלוש גרסאות הספק. החשיפה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר.

את בשורת מנועי ה'מולטיאייר' הציגה פיאט בתערוכת ז'נבה האחרונה. במרכז עומדים שסתומים אלקטרו-הידראוליים, שיחד עם בקרה על זרימת האוויר לתא השריפה ללא מצערת, עוזרים להפחית את צריכת הדלק בכ-10 אחוזים ועימה את הפחתה ברמות הזיהום. בנוסף, בפיאט מציינים כי ניתן להשיג עלייה של כ-10 אחוזים בהספק ו-15 אחוזים במומנט. בעתיד, תאומץ הטכנולוגיה בנפחי מנוע נוספים כמו גם ביחידות דיזל.

למנוע ה'מולטיאייר' 1.4 ל' טורבו, שלוש גרסאות הספק כאמור. לגרסת הבסיס 105 כ"ס, 130 כ"ס לגרסת הביניים ובקצה העליון 170 כ"ס. זו תוצע במעין מהדורה מוגבלת תחת הכותר האלמותי 'תלתן ירוק'. שתי תיבות הילוכים ידניות תשודכנה למנוע, להן חמישה או שישה יחסי העברה. פרט לכך, אלפא תצייד את המיטו גם במנגנון 'עצור וסע' לכל מי שיומו מכתיב עמידה ממושכת בפקקים ומעוניין בתרומה נוספת להפחתת צריכת הדלק.

פרט אולי למנוע ה-1.75 ל' 'מולטאייר' שיעניק למיטו GTA 240 כ"ס, פועלת קבוצת פיאט לשיפור מתמיד בנושא איכות הסביבה והיא אף נחשבת ליצרנית הנקייה בעולם. בהמשך יוצעו מנועים חדשים קטני נפח להם שני צילינדרים בלבד והמיועדים בעיקר לפיאט 500, בראבו ופונטו. ההספק כך מוצהר, שווה בכוחו למנועים בינוניים בנפחם. הטכנולוגיות החדשות של פיאט נלמדות על ידי היבואנית לישראל חברת 'סמל"ת' שבודקת את הבאתן אלינו, כפי שכבר סיפרנו לכם בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully