וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה במשקל כבד

16.6.2009 / 15:30

כ-60 אחוזים מהמשאיות הנעות בכבישי ישראל אינן תקינות. כך עולה ממבצע 'המוביל הבטוח' שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

רק 42.6 אחוזים מהמשאיות הנעות על הכביש תקינות. כך על פי נתונים שנאספו על ידי 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים בתום מבצע 'המוביל הבטוח'. במהלך הפעילות שנערכה בחודש האחרון בשיתופן של ניידות משרד התחבורה, עצרו הבוחנים לבדיקה משאיות (מעל 10 טון) בהן התגלו ליקויים בטיחותיים. בחלק מהמקרים, דרשו הליקויים הורדת המשאית מהכביש בגרירה. חשוב לציין כי המשאיות שנבדקו חייבות בפיקוח קצין בטיחות באופן שוטף.

2,227 משאיות נבדקו בסך הכל, מתוכן רק 949 נמצאו כשירות לנסיעה. ליקויים מזעריים הדורשים תיקון נמצאו ב-1,016 משאיות, וב-250 מהן נתגלו כשלים המחייבים הורדה מהכביש באם לא יתוקנו באופן מיידי. ליקויים חמורים נמצאו ב-6 משאיות, אשר הוגדרו בלתי תקינות בעליל ומסוכנות ועל כן הורדו מיידית מהכביש.

עוד מתוצאות המבצע עולה, כי ב-31 אחוזים מהמשאיות שנבדקו נחשפו ליקויים במערכת התאורה, וב-21.1 אחוזים צמיג אחד לפחות שאינו ראוי לנסיעה. פרט לכך, נראה כי פעילות האחזקה השותפת גם היא אינה בקו הבריא – 4.9 אחוזים סובלים מבעיות במערכת הבלימה, ל-4.8 אחוזים ליקויים במערכת ההיגוי, ל-3 אחוזים ליקויי מרכב ושלדה ול-1.8 אחוזים בעיות במערכת המתלים והקפיצים.

מבצע 'המוביל הבטוח' החל ב-17 למאי, תחת פיקוחו המקצועי של מאיר אלרם, מנהל תחום נהגים מקצועיים ברשות, וארך כחודש ימים במהלכם נבדקו כלי הרכב הכבדים. נהגי המשאיות שנבדקו, הוזמנו גם לחתום על כתב התחייבות לנהיגה בטוחה. כאות למסירותם למען המטרה, הדביקו על גוף המשאית את מדבקת 'המוביל הבטוח' ובתמורה זכו לשי צנוע מטעם הרשות.

"מבצע "המוביל הבטוח" אשר הובילה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בשיתוף ניידות הבטיחות של משרד התחבורה התמקד בפעילות אכיפתית והסברתית בקרב נהגי משאיות (מעל 10 טון) וזאת בשל מעורבותם הגבוהה יחסית בתאונות דרכים קטלניות. במקביל לפעילויות האכיפה שקיימו ניידות הבטיחות הנחתי את צוותי השטח להתמקד בהשקעה בגורם האנושי ובהעברת מסר אשר יכוון לאחריות הנהג לעצמו ולסביבה כנהג מקצועי מוביל וכמי שמצופה ממנו להוביל ברמת הבטיחות והשימוש בדרך".

כך התייחס מנכ"ל הרשות יאיר דורי לתרומת המבצע. יש לציין כי מדובר על מדגם קטן מכלל המשאיות הנעות בישראל, ויתכן שהמספרים העגומים אף חמורים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully