וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי A5, עכשיו עם 5 דלתות

ירון אדרי

17.6.2009 / 11:38

אודי מרחיבה את משפחת ה-A5 עם דגם הספורטבק החדש. לתיאור הסדאן-קופה השחוק היא מוסיפה שימושיות של סטיישן

אתר יצרן

אודי A5 נולדה כמכונית קופה על בסיס ה-A4, אבל אף אחד לא אמר שאי אפשר להוסיף לה עוד דלתות. וכך, נולדה לה ה-A5 ספורטבק, מכונית נוספת בסגמנט המתפתח של מכוניות הסדאן-קופה הגרמניות.

"אלגנטיות כמו קופה, נוחה כמו סדאן ושימושית כמו סטיישן", כך מספרת אודי על הבת החדשה שלה. בשלב זה מסתפקת היצרנית בפרסום הסקיצה למכונית כפי שאוירה על ידי מעצבה וולפגנג אגר וכן בתמונת טיזר לפינתה שמאלית אחורית. מראה הפרופיל מזכיר את ה-XF של יגואר ואף את ב.מ.וו סדרה 5 GT שנחשפה לאחרונה. אנו ניאלץ להמתין בסבלנות לתמונות המלאות בכדי לראות עד כמה היא תידמה להן במציאות.

תוספת הדלתות מאחור חייבה את אודי להאריך את בסיס הגלגלים בכ-6 ס"מ וזה עומד כעת על 281 ס"מ. פרט לתרומה למפתן הדלת, מדובר על תוספת מבורכת לרגלי שני היושבים מאחור. מעניין כיצד תשפיע הנמכת הגג ב-3.6 ס"מ על מרווח הראש שהיה צפוף ממילא בגרסת הקופה מאחור. תא המטען גם הוא יוצא נשכר מהשינוי, ונפחו עומד על 480 ליטרים מכובדים או 980 ליטרים עם קיפול שורת המושבים האחורית.

חמישה מנועים יעמדו לבחירה עם צאת הדגם לאולמות, כולם בתקן הזיהום 'יורו 5'. רשימת הבנזין כוללת את יחידת ה-2.0 ל' TFSI לה 211 כ"ס, וכן את ה-V6 בנפח 3.2 ל' המפיק 265 כ"ס. שני המנועים יעבירו כוחם אל הנעת הקוואטרו לכל ארבעת הגלגלים. רשימת הדיזל כוללת שלושה מנועים – 2.0 ל' המפיק 170 כ"ס ו-35.7 קג"מ, 2.7 ל' לו 190 כ"ס ו-40.8 קג"מ, וכן ה-3.0 ל' V6 שהספקו עומד על 240 כ"ס והמומנט על 51 קג"מ. מתוך אלה, רק לאחרון תשודך ההנעה הכפולה.

חשיפתה הרשמית של ה-A5 ספורטבק תהיה קרוב לוודאי בתערוכת פרנקפורט הקרובה אשר תתקיים בחודש ספטמבר. השיווק באירופה יחל מייד לאחר מכן, כשתג המחיר ההתחלתי יעמוד על 36 אלף יורו ל-2.0 ל' TDI (כ-197 אלף שקלים). רשימת התוספות תכיל את כל הטכנולוגיות האחרונות מבית אודי, שלבטח יעלו את המחיר באלפים רבים. למרות זאת, אודי כנראה רוצה לפנות גם ללקוחות הפחות אמידים, וב-2010 היא תשיק גרסה מוזלת, שתהיה הזולה בכל משפחת ה-A5.

טרם התקבלה תגובת היבואן המקומי לשאלת הגעתה לשוק הישראלי.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully