וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הדו-גלגלי ממשיך להתחזק

השנה נמכרו 6,936 כלים, עלייה של כ-20 אחוזים ביחס לשנה שעברה. מטרו ממשיכה להוביל וישנה גם בשורה גם לתלמידי הנהיגה

שוק הדו גלגלי ממשיך לצמוח על חשבון שוק המכוניות החדשות. בחודש מאי נמכרו כ-2,000 כלים, ובסך הכל כ-7,000 כלים מתחילת השנה. מדובר על עלייה של כ-20 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, שבפני עצמה עמדה בסימן עלייה בעקבות שינוי דרגת הרישיון הבסיסית מ-50 ל-125 סמ"ק.

מבין יבואניות הדו-גלגלי, את מספר המסירות הרב ביותר עושה מטרו, 3,305 יחידות מהן 1,059 בחודש מאי בלבד. בחלוקה למותגים, סאן יאנג מובילה את מכירות החברה עם 2,668 מסירות מתחילת השנה, ימאהה 533 מסירות וקאוואסקי עם 104 יחידות. השוואה לתקופה המקבילה אשתקד מלמדת על ירידה של 10 אחוזים בכלל מסירותיה של מטרו.

שניה בגודלה היא חברת עופר-אבניר שמסרה מתחילה השנה 2,925 כלים, גידול של 6 אחוזים במספר המסירות ביחס לתקופה אשתקד. מותג קימקו רושם 2,301 מסירות, 347 לפיאג'ו ו-277 לסוזוקי.

היבואנית השלישית במספר מכירותיה היא הונדה שמסרה מתחילת השנה 311 כלים. למרות הפער הגדול, חשוב לזכור כי מדובר על חברה המייבאת מותג אחד בלבד. בהמשך נמצאת ד.ל.ב מוטוספורט עם 90 מסירות, אביב סחר ושיווק (קיוואי) 50 מסירות וקמור עם 43 מסירות.

הרפורמה ברשיונות הדו-גלגלי הביאה לנגיסה במכירות מכוניות פרטיות, ונראה כי המגמה תימשך לאחר כניסת רפורמת המיסוי הירוק שתביא לעלייה במחירם של מרבית הדגמים הנמכרים בישראל.

חידוש נוסף בתחום, ניתן לזקוף להסרת החובה בביצוע מבחן תיאוריה נוסף בעת מעבר מדרגת הרשיון A1 (עד 33 כ"ס) לרמת A שאינה מוגבלת בהספק, אם את מבחן התיאוריה ביצע תלמיד הנהיגה בזמן שלא יעלה על שנתיים מאז בחינת התיאוריה לדו-גלגלי. את הבדיקה הרפואית לעומת זאת, עדיין יש הכרח לבצע שוב משום שקופות החולים טרם הצליחו לפתור את בעיית שמירת המידע הרפואי של תלמידי הנהיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully