וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי מנקה את קוריאה

ירון אדרי

18.6.2009 / 9:26

תחל בשיווק הגרסה ההיברידית לאלנטרה שתצרוך גז במקום בנזין. תהיה הראשונה להשתמש בסוללות ליתיום-יון פולימר

שיווק המשפחתית הנקייה של יונדאי יחל בחודש הבא, כך מודיעה החברה. אלא שהאלנטרה הייבריד LPI לא מיועדת כרגע לאירופה או אלינו, אלא לשוק הקוריאני אליו מייעדת החברה את הליין הירוק שלה בשלביו הראשונים.

האלנטרה משתמשת בשילוב המוכר של מנוע בעירה אליו משודכת יחידה חשמלית קטנה. אולם, את צריכת הדלק מחליפה יונדאי בגפ"מ הנחשב לנקי יותר ומחירו (בקוריאה לפחות) זול בחצי מבנזין. התוצאה היא צריכה העומדת על 17.8 ק"מ לליטר, פליטת CO2 של 99 גק"מ והפחתה של 90 אחוזים בפליטת שאר המזהמים לעומת מנוע ה-1.6 ל' המשרת את האלנטרה בנזין.

נפח מנוע ה-LPI הוא 1.6 ל', ותפוקתו 114 כ"ס ו-15.1 קג"מ. ליחידה החשמלית 20 כ"ס ו-11.5 קג"מ שאת כוחם מקבלים מסוללות ליתיום-יון פולימר המגיעות לראשונה לרכב סדרתי. יתרונן נמצא בכל אחד מהסעיפים (קיבולת, טווח וכדומה) והן מהוות שיפור לסוללות המוכרות הנמצאות כיום בשימוש. כל החבילה משודכת לתיבה רציפה שתעזור להאיץ תוך 11.5 שניות ל-100 קמ"ש ועד ל-188 קמ"ש מרביים.

יונדאי משקיע רבות בשנים האחרונות בנושא איכות הסביבה, ורכב הקונספט האחרון שהציגה 'בלו וויל' רומז על מכונית היברידית ייעודית מסוגה של טויוטה פריוס שתושק בקרוב. היצרנית היפנית לבטח נמצאת על הכוונת ומכאן שלא רחוק היום בו יחצה הליין הירוק של יונדאי את הים ויגיע גם לאירופה וארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully