וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופ"ש של מעצבים

19.6.2009 / 21:17

רובי מיי מעצב את הקרוואן המושלם, פייר פרנדרגאסט מציג גרסת חלומות לאופנוע קוואסאקי וגם יאכטה מרהיבה ומפנקת

חדר מלון על גלגלים

ה'מו-טל' קרוואן (Mobile HOtel) הוא פרי יצירתו וכישרונו של רוב מילטון, בוגר קורס עיצוב מוצרי תחבורה באוניברסיטת קובנטרי. המו-טל של רובי נועד כדי לתקוף ישירות את עולם הקרוואנים והבתים הנעים. לדבריו של רובי מיי, קרוואנים יכולים להיות מאוד משעממים ולכן הוא החליט לנסות ולתכנן את הקרוואן המושלם, כזה שאיכותו מורגשת מייד עם הכניסה אליו ובו תחושה של בית מלון אמיתי.

את ההשראה לעיצוב קיבל רובי מיי מקרוואן האיירסטרים המפורסם וכן מסגנון העיצוב של שנות החמישים. כ למשל אפשר למצוא צמיגים בעלי דופן לבנה, חיפויי גלגלים אווירודינמיים ופרופורציות מדויקות וחלקות. כל זה מתוך הרעיון לשבור את המראה הלבן וחסר ההשראה של הקרוואנים בחניונים של היום.

חלקו החשוב יותר של ה'מו-טל' הוא כמובן הפנים ושם, כ מספר רובי מיי, נעשה שימוש בחומרים הטובים ביותר. לרשות המבלים, עומדים כל הפסיליטיס החיוניים ואף יותר מכך. כך למשל, את חדר השינה הזוגי הוא מיקם על הגג, וזה נפתח חשמלית כשהגישה אליו היא באמצעות סולם (חשמלי גם כן). המטבח מאובזר לגמרי ובו גם שולחן מתקפל בשביל אותן ארוחות בראנצ'. בצדו האחר ישנה פינת ישיבה נדיבה עם ספה הניתנת לשימוש כמיטה נוספת (אם מחליטים לקחת גם את הילד לסיבוב).

ה'מו-טל' קרוואן של רובי מיי נראה בהחלט טוב וכעת נקווה שחברת קרוואנים תחליט לאמץ את פרויקט הגמר שלו ולייצר את הקרוואן המושלם.

קוואסאקי סופר ספורט, סופר ירוק

העיצוב הבא שייך לפייר פרנדרגאסט, שכנו לספסל הלימודים של רובי מיי, באוניברסיטת קובנטרי. אולם, בניגוד רובי ולקרוואן שלו, פייר הלך לעולם קיצוני יותר, דינמי יותר – לעולם האופנועים.

כפי שהנכם יכולים לראות בתמונות, האופנוע של פייר משתייך למשפחת קוואסאקי, (או לפחות מעוניין להשתייך), אך לצבעו הירוק והמסורתי משמעות כפולה הפעם. פייר תכנן את הסינרג'י (זה שמו של האופנוע) להיות גם סופר ירוק, תרתי משמע. במקום מנוע ארבעה צילינדרים עתיר סוסים, הוא החליט למקם במרכז השלדה הקלילה מנוע תא דלק הצורך מימן ומפיק חשמל נקי וכמובן כוח. פייר מספר שאת מיכל הדלק יחליף מיכל מימן אשר יספיק לרוכב לטווח נסיעה של 150 מייל (כ-240 ק"מ) והביצועים אמורים להקביל לאלה של אופנועי ה-125 וה-250 סמ"ק הספורטיביים.

את כל הטכנולוגיה (הרעיונית) הזו הוא ארז במעטפת נאה במיוחד. הפייירינג נראה עתידני מאוד ועשיר בזוויות חדות, כשהאלמנט הבולט ביותר בעיצוב הם הגלגלים. אלה לא נעזרים בחיבור קונבנציונלי, אלא בחלק פנימי קבוע, כאשר רק החלק החיצוני של הג'נט והצמיג נעים. כדי למנוע את החיכוך, החפיפה בין שני החלקים תיעשה על ידי אלקטרומגנט חזק אשר יצליח להחזיר גם מעט כוח חשמלי בזמן בלימות.

בנוסף לסינרג'י, פייר תכנן גם גרסת מירוצים טורה לאופנוע זה, המשתמשת גם היא בטכנולוגיית תא הדלק (הפקת חשמל ממימן) ולדבריו, בזכות ההתפתחות בענף הרכב והדו גלגלי, יתכן והיום שבו נראה מירוצים לאופנועים בעלי אפס זיהום אוויר, אינו רחוק.

יאכטה מהירה וטכנולוגית, בעיצוב מסורתי

ה'אונדה ולוסיטה' לוקחת אותנו לעולם מעט שונה מזה שאנו רגילים אליו כאן בוואלה! רכב, לעולם של כלים ללא גלגלים, לעולם של כלי השייט. אולם, ה'אונדה ולוסיטה' היא לא עוד יאכטה, אלא אחת מתקדמת במיוחד. אונדה ולוסיטה היא קונספט לכלי שייט מהיר ומפואר מאוד המאחד בין עיצוב ותחושה מסורתיים של כלי שייט, עם טכנולוגיית ההנעה המתקדמת ביותר.

ה'אונדה ולוסיטה' בנויה מהמסד ועד הטפחות מסיבי פחמן ומסיבי זכוכית, לטובת החוזק המבני ושמירה על משקל קל. ה'דק', אזורי הישיבה והקבינה עשויים ברובם מרובד עץ טיק המספק תחושה עשירה וחמימה. כדי לסייע בשמירה על עיצוב חיצוני חלקלק ככל האפשר, התקני הקשירה ואמצעי התאורה מסביב לגוף היאכטה מוסתרים בתו המעטפת.

את ההשראה לסגנון העיצוב של ה-Onda Velocita סיפקו המים וחול החוף (כמה מפתיע) והצורות שאלה משאירים באלה לפעמים. את ההשפעה הזו ניתן לראות, לדברי המעצב, בקו החיבור בין השוקע לגוף החיצוני של היאכטה, בחלק האחורי בדמותם של אזורי הישיבה המעוגלים וכו'. כריות הספות שבאזורי הישיבה, עשויות מחומר אטום ובעל כושר ציפה גבוה, כך שניתן להשתמש בהן גם במקרי חירום.

על הנעת ה'אונדה ולוסיטה' אחראים זוג סילוני מים מיחידות הנעה עם דחף סילוני, בדומה לאופנועי ים. אולם בזמן שזוג הסילונים העיקריים (אחד בכל בידון) פונים לאחור כדי לספק הנעה מהירה קדימה, בזמן שייט במהירות נמוכה, מנוי סילוני מים קטנים אשר נמצאים בצדי הבידונים יכולים לשמש כמנועי עזר לביצוע תמרונים מורכבים כמו חניה וכו'.

הגג של ה'אונדה ולוסיטה' מותקנים שורת תאים פוטו-וולטריים המספקים אנרגיה חשמלית לסוללות היאכטה, כך שביום שטוף שמש, אין צורך להפעיל את מנועי היאכטה והגנראטורים לצורך הפעלת מכשור השייט והנוחות כמו תאורה, מערכת סאונד, מקרר, מיקרוגל, GPS, וכו'.

הקבינה היחידה שב'אונדה ולוסיט'ה ממוקם בקדמת החלק המרכזי. בגג הקבינה ישנו צוהר להכנסת אוויר צח והוא יכול לשמש גם כפתח מילוט בשעת חירום. בצדו השמאלי של החדר, מותקן ארון גדול ובצדו הימני ניתן יהיה למצוא מטבח, שירותי ומקלחת בגודל נדיב.

  • עוד באותו נושא:
  • קוואסאקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully