וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיל 40: בדיקת ראייה כל 10 שנים

שר התחבורה הגיש לועדת הכלכלה תקנה חדשה המחייבת נהגים מעל גיל 40 לעבור בדיקת ראייה אחת ל-10 שנים, כתנאי לחידוש הרישיון

הגבלה חדשה בדרך לנהגים? שר התחבורה ישראל כץ מעוניין להעביר תקנה המחייבת נהגים מעל גיל 40 לעבור בדיקת ראייה פעם בכל 10 שנים. מי שלא יעמוד בדרישה זו לא יוכל לחדש את רשיון הנהיגה שלו. בשלב זה לא ידוע אילו עלויות כרוכות בכך אך יש לשער שהציבור ישלשל למדינה אגרה סמלית בעבור הבדיקה. שר התחבורה הוסיף כי המטרה היא לאתר נהגים המהווים סכנה לשאר הציבור בכביש, והצעתו נתמכת על פי מחקר שערך מכון גרטנר לחקר האפידמיולוגיה, עבור משרד התחבורה.

על פי התקנות כיום, מבקשי רשיונות נהיגה לכל סוגי הכלים מתבקשים לעבור בדיקת ראייה בטרם התחילו את לימודיהם המעשיים והתיאורטיים. נהגים מקצועיים ביניהם נהגי אוטובוסים, משאיות ומוניות נדרשים לעשות זאת פעם בשנתיים מגיל 50 ומעלה כמו גם נהגים בגיל 65 הגם מחויבים להצהיר שלא חל שינוי במצב בריאותם המשפיע על תפקוד הראייה.

האם מדובר בהכרח קיומי? הנתונים מלמדים כי בעבר הוכח כי 13.5 אחוזים מכלל הנהגים הספונים במשאיות במקצועם לוקים בראייתם, כלומר כמעט פי 2 מהנהגים הפרטיים, ומעט יותר מנהגי המוניות. כך מפי סקר שערכה משטרת התנועה. מכל מקום, מדובר במהלך בריא עבור אוכלוסיית הנהגים ולהערכתנו הדבר יתרום לבטיחות הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully