וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: ווטל ורד בול עצרו את באטון

ירון אדרי

21.6.2009 / 17:52

ווטל ורד בול רשמו נצחון שני העונה ויחד עם וובר עשו סוף לדומיננטיות של באטון, שסיים רק במקום השישי במירוץ סילברסטון

האם הסתיימה השליטה של בראון GP בסבב הפורמולה 1 העונה? צמד נהגי קבוצת רד בול רשמו נצחון מוחץ בגרנד פרי הבריטי בסילברסטון, לאחר השדרוג המקיף שעברה מכוניתם. סבסטיאן ווטל, שהשיג אמש את הפול פוזישן, הצליח לשמור על מקומו בחוד, סיים ראשון ועצר את רצף הנצחונות של ג'נסון באטון (בראון GP) שאת מירוצו הביתי סיים רק במקום השישי ממנו זינק. את המקום השני תפס מארק וובר, שעזר לרד בול להשיג את מלוא הניקוד האפשרי, 18 נקודות מאוד חשובות בקרב על אליפות היצרניות. הרחק מאחור במקום השלישי סיים רובנס באריקלו (בראון GP).

רביעי במירוץ סיים פליפה מאסה (פרארי), לאחר שזינק מהמקום ה-12 על הגריד. ניקו רוזברג (וויליאמס) שזינק שביעי, סיים חמישי למרות לחץ כבד מצידו של באטון בהקפות האחרונות למירוץ. יארנו טרולי (טויוטה) סיים שביעי וקימי רייקונן (פרארי) שמיני.

המירוץ הבריטי לא רשם מספר רב של עקיפות, אולם לא מעט קרבות צמודים היו בחלק האחורי של הגריד. צמד נהגי רנו הציגו לחימה עיקשת בלואיס המילטון (מקלארן) בזמן שבן קבוצתו הייקי קובליינן נפגע מאחור על ידי הטורו רוסו של סבסטיאן בורדה בהקפה ה-35. שני הנהגים נכנסו לפיטס לתיקון מהיר, רק בשביל לפרוש שתי הקפות מאוחר יותר. מכאן ועד לתום המירוץ, לא נרשמו אירועים מיוחדים.

רד בול מלאה אנרגיה

תוצאות המירוץ מסמנות כנראה על מפנה במאזן הכוחות בסבב. רד בול אמנם השיגה נצחון העונה (סין), אולם לא בצורה כל כך מוחצת כפי שעשתה היום. בשליש הראשון של המירוץ היה ווטל מהיר בכשנייה להקפה מבאריקלו, מה שאיפשר לו להיכנס לעצירת תדלוק מבלי לאבד מקום.

מנגד, באטון כשל בשמירה על מקומו בזינוק וצנח שלושה מקומות לאחור. הנחישות אותה גילה במירוצים הקודמים חסרה הפעם ונראה כי גם האסטרטגיה המנצחת של מנהל הקבוצה רוס בראון כשלה באופן חריג ולא איפשרה לו יותר מלחזור למקום ממנו זינק. למעשה, בפעם הראשונה העונה בה נתקלים הבריטי וקבוצתו בקשיים, הם מגלים סוג של נחיתות לעומת רבים מהמתחרים.

נכון לרגע זה, כשהמירוץ הבא בעוד שבועיים בגרמניה יסמן את תחילת המחצית השנייה של העונה, רד בול נראית כמי שעוברת להחזיק בעליונות על המסלול. פער הנקודות באליפות היצרניות מצטמצם ל-30.5 ובאליפות הנהגים רחוק ווטל 25 נקודות מבאטון ושתיים בלבד מבאריקלו. במירוצים הבאים, אנו נראה את הפערים מצטמצמים אף יותר ובראון תאבד נקודות גם לקבוצות אחרות כפי שקרה היום.

אלא שלמרות שהמתח חזר למסלול, את עיקר העיניין ימשיכו לנפק ה-FIA וה-FOTA. מעניין יהיה לראות מהו השלב הבא במתיחות בינהם, לאחר שהאיגוד הקבוצות הצהיר בסוף השבוע האחרון על נטישת הפורמולה 1 ופתיחת סבב משל עצמו. במשך השבוע נדאג לעדכן אתכם במתרחש.

תוצאות המירוץ וטבלאות האליפות

תוצאות גרנד פרי בריטניה 2009:
1. סבסטיאן ווטל, רד בול
2. מארק וובר, רד בול
3. רובנס באריקלו, בראון
4. פליפה מאסה, פרארי
5. ניקו רוזברג, וויליאמס
6. ג'נסון באטון, בראון
7. יארנו טרולי, טויוטה
8. קימי רייקונן, פרארי

דירוג הנהגים לאחר מירוץ מס' 8:
1. ג'נסון באטון, בראון – 64 נק'
2. רובנס באריקלו, בראון – 41 נק'
3. סבסטיאן ווטל, רד בול – 39 נק'
4. מארק וובר, רד בול – 35.5 נק'
5. יארנו טרולי, טויוטה – 21.5 נק'
6. פליפה מאסה, פרארי – 16 נק'
7. ניקו רוזברג, וויליאמס – 15.5 נק'
8. טימו גלוק, טויוטה – 13 נק'

דירוג היצרניות לאחר מירוץ מס' 8:
1. בראון – 105 נק'
2. רד בול – 74.5 נק'
3. טויוטה – 34.5 נק'
4. פרארי – 26 נק'
5. וויליאמס – 15.5 נק'
6. מקלארן – 13 נק'
7. רנו – 11 נק'
8. ב.מ.וו – 8 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully