וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקם איגוד ליבוא האישי

ירון אדרי

23.6.2009 / 13:12

עשרה גופים העוסקים ביבוא אישי הקימו איגוד במטרה להתמודד עם הקשיים שמעמיד משרד התחבורה ושיפור התדמית בציבור

היבוא האישי אמנם אסור למטרות מסחר על פי החוק, אולם בענף זה פועלים מספר גופים המשמשים כמתווכים ומייעצים. כעת, חוברים עשרה מהם לאיגוד אחד במטרה להתמודד עם הקשיים שמעמידה המדינה בפניי מי שרוצה לייבא רכב באופן אישי וכמו כן בנסיון לשפר את תדמיתם בציבור.

לדברי חברי האיגוד, משרד התחבורה מקשה בכוונה על הציבור המעוניין לייבא רכב באופן אישי לישראל. כך למשל, זמן ההמתנה לקבלת רשיון היבוא יכול להימשך ארבעה חודשים למרות שעל פי צו היבוא החופשי חייב המשרד לעשות זאת תוך 14 ימים. בנוסף לכך האיגוד פועל לביטול החוק הייחודי ליבוא רכב, לפיו הגעת מכונית למדינה בטרם התקבל רשיון היבוא תחייב את בעליו בקנס בגובה 3 אחוזים מערכה. באיגוד מבקשים לציין כי מדובר בחוק ייחודי לתחום הרכב שאינו חל על יבוא מוצרים אחרים.

דו"ח רשות המסים ל-2008 הציג את היבוא האישי בצורה שלילית, וגם בנושא זה מבקשים באיגוד החדש לטפל. בשנת 2008 יובאו לישראל באופן אישי 2,619 מכוניות, כרבע מהן על שמם של אזרחים חסרי הכנסה ועשרה אחוזים נוספים נרשמו על שמם של מי שאינם משתכרים אפילו שכר מינימום. לדברי רשות המסים, מדובר ב"אנשי קש" המסתירים את המסחר האסור שהביא לאובדן הכנסות למדינה בגובה 100 מיליון שקלים.

עניין נוסף בו יאלץ האיגוד לפעול הוא המיסוי הירוק. מחודש אוגוסט הקרוב, יוטל מיסוי נוסף על רכב בהתאם לפליטת המזהמים שלו ועל המייבא להציג רישומים רשמיים לפיו ימוסה הרכב אותו הוא רוצה לרכוש. בנוסף, וועדה מיוחדת המליצה להגביל את היבוא האישי לכלי רכב בני שנה לכל היותר לעומת שנתיים היום, צעד נוסף שנועד להצר עוד יותר את צעדי האזרחים המעוניינים לייבא רכב באופן עצמאי.

  • עוד באותו נושא:
  • יבוא אישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully