וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיבה רובוטית לרנו מגאן

24.6.2009 / 11:20

רנו תשווק את המשפחתית החדשה עם תיבה כפולת מצמדים. לוגמות הסולר תהיינה ראשונות, חטיבת הספורט נשארת עם תמסורת ידנית

עכשיו זה רשמי. ברבעון האחרון ל-2009, תחל היצרנית מצרפת להציע את המגאן המשפחתית משודכת לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה. במועד ההשקה מסתמן עתה זיווג התחלתי בין מנוע הדיזל 1.5 ל' 108 כ"ס לתיבה הנ"ל, ולאחר מכן תגיע הטכנולוגיה גם ליחידות הבנזין והדיזל במרכב הסטיישן, וכן לאחות הגדולה סניק.

גל המצמדים הכפולים שטף את פני התעשייה בחמש השנים האחרונות. פולקסווגן שהחלה את המעבר בסמוך לתחילת העשור נעקבת באדיקות על ידי יצרניות מתחרות להן תיבות מהזן הרובוטי כגון פיאט, וולוו וב.מ.וו שכבר הספיקה להוסיף הילוך שמיני לתיבות האוטומטיות. אולם חלקן עדיין סובלות מחבלי לידה, ואופי פעולתן אינו מעודן ולעתים גם מעיק. כיצד אם כן תגיב הצרפתייה?

התיבה הרובוטית על פי רנו מכונה DCT, או Dual Clutch Technology. פעולתה דומה לתיבות ה-DSG החלוציות והזריזות של קונצרן פולקסווגן. יחד עם זאת, תהיה התיבה ברנו נטולת תפעול דוושות בחמוקיו של גלגל ההגה, ומכאן שחטיבת הספורט – קליאו ומגאן ספורט המצויידות ב-200 וב-250 כ"ס בהתאמה - נשארות מחוץ לתמונה.

בהתאם לצו המקומי, הדגמים הרלוונטים לישראל הינם הקומפקטי (5 דלתות) והסדאן, בעיצוב שמרני ופחות נועז ביחס לעבר. מנועי הבנזין בחרטום להם נפחים של 1.6 (110 כ"ס) ל' ו-2.0 ל (140 כ"ס), ייעזרו בתיבות אוטומטיות ורציפות. מיבואנית רנו לישראל חברת 'קרסו' נמסר לוואלה! רכב כי עדיין לא ידועים המפרטים המלאים למגאן החדשה ואלו יפורסמו רק בינואר 2010. כך שעל תיבה רובוטית, מוקדם עדיין לדבר בזירה הישראלית.

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully