וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה ספיידר חוזרת?

25.6.2009 / 11:32

גל שמועות גורס כי פורשה תחשוף ב-2013 מחליפה מודרנית וזולה לספיידר המיתולוגית. האם פולקסווגן תנדב את הפלטפורמה, שוב?

בימים האחרונים עלו וצפו על פני השטח שמועות ודיווחים לפיהם פולקסווגן ופורשה תחבורנה למיזם חדש – החייאת דגם הספיידר הדו-מושבי, על פי השראה ויזואלית מה-550 של המותג משטוטגרט. הספיידר תמוצב תחת פורשה בוקסטר ותשען על פלטפורמת הפולקסווגן 'בלוספורט קונספט', שגורל ייצורה טרם נקבע.

הממדים מספרים על 4 מטרים מקצה לקצה וגג רך מתקפל. המנוע שמקורו מגולף GTI בנפח 2.0 ל' טורבו 200 כ"ס, יונח במרכז המכונית לצורך איזון אופטימלי למשקל. אולם, לצורך העיבוי הנחוץ בעוצמה, המנוע יזכה לתוספת של בין 80 ל-100 כ"ס ומערכת מתלים משופרת לעילא. האם זה אומר שיש לנו 'בייבי' פורשה בדרך לכביש?

בפעם האחרונה שהשתיים אזרו אומץ והפיקו מכונית יחדיו, היה זה ב-1968. בהנהגת פורשה הזיעו במאמצים לאלתר ספורטיבית מעוצבת כדי לאפסן את ה-912 ואילו פולקסווגן רצתה להחליף את הקרמן גיאה, ולעדכנה במוצר מלוטש ומהוקצע יותר. התוצאה הסופית נולדה בדמותה של ה-914, מכונית דו-מושבית זעירת מימדים (2.4 מ' לאורך), בעלת מנוע אחורי בנפח 1.7 ל' ו-110 כ"ס.

ימיה של ה-914 היו קצרים ומלאי תהפוכות. פורשה הביעה עניין להדביק לדגם תג-מחיר עממי, באופן יחסי כמובן לשאר מוצרי החברה. אולם מותו של נשיא פולקסווגן היינז נורדוף ב-1968 פגם בתכנית המקורית עד שמחליפו – קורט לוץ, חיסל אותה באופן טוטאלי עת תמחר את ה-914 כמה אלפי מארקים מה-911.

כיצד זה מתיישב בזמנים מודרנים? קשה לנבא. השיחות האחרונות בין פורשה ופולקסווגן השואפות למיזוג, הגיעו למבוי סתום. ולאור המצב הכלכלי העגום של הראשונה יש לה לכאורה, יותר סיבות לדאגה בנוגע לעתידה הפיננסי, אפילו שיזמים מקטאר מביעים בה עניין עמוק ומבוסס.

פולקסווגן תחת חסותה לא מעט מותגים, מתקדמת במעלה סולם הדרגות למקום הראשון בין יצרניות כלי-הרכב העולמיות ומבחינתה, מדובר בפרוייקט לא גרנדיוזי וסיכון מחושב בהיבט העלותי. עבור פורשה, מדובר על עוד סימן כי יצרנית ה'על' הגרמנית נוטה לכוונים פשרניים יותר (ע"ע קאיין דיזל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully