וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופסה שחורה, גם במכוניות

4.7.2009 / 10:18

חברת תקשורת אמריקנית פיתחה מכשיר מתוחכם הפועל כקופסא שחורה ומתעד מהלך הנסיעה. אין צורך להתרסק כדי לבדוק תקינותו

על מקלטים ומשדרי מעקב למכוניות כבר שמענו בעבר. אלו משמשים אותנו לביאור תרחישי גניבה, או לצורכי בילוש אחר העוללים בשעות הבילוי שלהם. במטוסים יש לזה שם קצת אחר - קופסא שחורה, לה גם אחריות גדולה מאוד. לא רק שעליה לשרוד התרסקות ולעמוד בפני גלונים של דלק לוהט, אלא גם לאפסן את רגעי האימה בזמן אמת, על מנת שניתן יהיה להבין מה התרחש דקות לפני התאונה .

התהיה אם יש לכך שימוש גם במכוניות פרטיות מיותרת לחלוטין לנוכח כמות התאונות הבלתי-נגמרת בארץ ובעולם. כדי לעורר את חשיבות הדבר, חברת 'KCI' האמריקנית משווקת מכשיר חדש. זו פיתחה לאחרונה את מקבילתה הגלגלית של הקופסא השחורה המוטסת. מדובר במקלט לוויני קטן-מידות, פחות מכף יד בוגרת, המכיל בתוכו משדר GPS לוויני, מצלמת מעקב באיכות טובה (640 על 480 פיקסלים) ומהירות צילום של 30 פריימים לשנייה. כדי למנוע רעידות במהלך הנהיגה הותקן בולם זעזועים חיישני המנטר ויברציות לא רצוניות ומייצב את התמונה.

המנגנון עצמו פועל במעגל קבוע של צילום. כרטיס הזיכרון (SD) הנמצא על גב המכשיר אוסף נתונים בדבר מהירות המכונית, מיקומה ביחס לסביבה, תנאי האקלים וכמובן זמן ההתרחשות. אך רק במידה והחיישן זיהה תאונה, הוא מקליט את 15 השניות טרום התקרית וכן 5 שניות לאחריה. אח"כ ניתן לגשת עם כרטיס הזיכרון למחשב, לפתוח את האפליקציה המגיעה (חינם) עם המכשיר ולנתח את מה שקרה. בפעם הבאה שאתם צריכים להוכיח מי אשם ולמה, תהיה לכם הוכחה מצולמת להתגלגלות האירועים. רק ספק אם גוש הפלסטיק הזה לא ימחץ אף הוא יחד עם שאר החלקים. המחיר, 350 דולר כולל משלוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully