וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאטא הפסידה בגלל יגואר

ירון אדרי

28.6.2009 / 16:24

היצרנית ההודית רושמת הפסד ראשון מזה שמונה שנים. 520 מיליון דולרים ירדו לטימיון, 504 מהם בגלל יגואר ולנדרובר

יצרנית הרכב ההודית טאטא, רשמה בשנת 2008 הפסד כספי ראשון מזה שמונה שנים. בשנת הכספים האחרונה איבדה החברה כ-520 מיליון דולרים ממאזניה הכספיים, כש-504 מיליון דולרים קשורים באופן ישיר לחטיבות יגואר ולנדרובר הבריטיות אשר נקנו בשנה שעברה מפורד. בהודעה שהפיצה החברה נאמר כי פיטורי עובדים והשבתת קווי יצור נמצאים בתוכנית ההתייעלות.

מכירת המותגים הקלאסיים של בריטניה לטאטא, לא עשה כנראה חסד עם שתי יצרניות הפרימיום שערכן בעיני הציבור ירד וזאת בנוסף על המשבר הכלכלי שלא מיטיב עם טבלאות המספרים. בעשרת החודשים הראשונים בהם נמצאות יגואר ולנד רובר בידי החברה ההודית, נרשמה ירידה של 32 אחוזים במספר המכירות לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת אז עוד היו בידי פורד. בתקופה זו נמכרו 167 אלף מכוניות לעומת 246 אלף.

טאטא זכתה לכותרות רבות בשנה האחרונה, הן בזכות ההשתלטות על מותגי הפרימיום של פורד והן בזכות המכונית שעומדת בצד השני של הסקאלה – נאנו. למכונית הזולה בעולם אמנם יש רשימת המתנה ארוכה מאוד, אולם מאז נחשפה לראשונה היא יצרה בעיקר ידיעות שליליות. מפעל הייצור שאמור היה לעמוד על אדמה חקלאית גרר הפגנות אלימות מצד תושבי הכפר הסמוך וטאטא נאלצה להעתיק את התוכניות לאתר אחר מה שהוסיף משלו למאזן המזומנים השלילי. לבסוף, הושקה המכונית בחודש מרץ האחרון וזאת לאחר עיכוב של שישה חודשים.

ב-9 ליולי תחשוף יגואר באופן רשמי את ה-XJ החדשה. מדובר במכונית חשובה מאוד עבורה ועבור טאטא, שביתם הראשונה XF זכתה לשבחים רבים. מכונית נוספת בה תולה טאטא תקוות היא הדיסקברי 4 של לנד רובר, שנמצאת בין המועמדות לזכות בתואר מכונית השנה של אירופה. עוד בתכנון קרוסאובר ידידותי לסביבה על בסיס מכונית הקונספט LRX. האם כל זה יעזור לה לשפר מעמדה? הבריטים מקווים שכן אחרת מי יודע לאילו ידיים אחרות הם יזרקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully