וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים

29.6.2009 / 20:18

זיוה פתיר, יו"ר הרשות המליצה היום לשר התחבורה להדיח את המנכ"ל יאיר דורי. יאיר: "אני לא יס-מן"

בישיבת מועצה שנערכה היום (שני) בשעות אח"צ, הגישה יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים זיוה פתיר המלצה לשר התחבורה ישראל כץ להדיח את מנכ"ל הרשות הלאומית יאיר דורי. הסיבה להדחה, אי שביעות רצון מפעילותו ותפקודו של יאיר מאז מונה לתפקידו בשנת 2007 על ידי שר התחבורה הקודם, שאול מופז.

בשיחה שערכנו עם מנכ"ל הרשות, יאיר דורי, נמסר לנו כי החלטת יו"ר הרשות זיוה פתיר והדירקטוריון של הרשות הנה תמוהה לאור הצלחותיה של הרשות וההישגים להם הגיעה בשנתיים של עבודה מאומצת, אך אינה מפתיעה לנוכח חוסר הגיבוי לו זכה בעבודתו.

"המשבר עם זיוה פתיר הגיע לטעמי משום שהיא חשה איום מצדי. יו"ר הרשות רוצה יס-מן בתפקיד, כזה שיעטר את סביבתה. אני לא כזה. אני באתי לעשות ולעבוד. אני רץ קדימה ומשהו בדחיפה הזו לא מוצא חן בעיני המועצה. חבריה אפילו לא באו לירושלים אל משרדי הרשות מאז שזו הוקמה אף לא פעם אחת וההתנהלות התמוהה שלהם הביאה את המצב הנוכחי. לאחר התנהלות שכזו מצד המועצה, העניין נראה סגור, אבל אני לא מרים ידיים מבחינה ערכית. בעבודה מולה אני כל הזמן צריך להתנהל עם ליטופי אגו סביב זיוה (פתיר ק.ל), אבל לעשות מהלך כזה, זה די מכוער בסופו של עניין." כך מסר לנו יאיר דורי.

להערכת יאיר, המלצת המועצה להדיח אותו מתפקידו תעבור כאמור לשולחנו של שר התחבורה וזה ככל הנראה יקבל את המלצתה, ולאחר השימוע שיערך, יאלץ לסיים את תפקידו.

ברק סרי, יועץ התקשורת של שר התחבורה מסר בתגובה: "שר התחבורה ישראל כץ דווח על ידי יו"ר המועצה זיוה פתיר על החלטת המועצה בנוגע למנכ"ל יאיר דורי. השר כץ הורה לזמן את המנכ"ל לשימוע ביום ראשון הקרוב ועד אז ייתיעץ עם היועצת המשפטית של משרד התחבורה עורכת דין מלי סיטון בדבר הצעדים שעליו לנקוט.

יש לציין כי פתיר, כהנה בעבר כ-9 שנים בתפקיד מנכ"לית מכון התקנים וכיום, מלבד היותה יו"ר הרשות הלאומית, מכהנת גם כאחראית התקינה של חברת בטר-פלייס. דבר אשר עלול ליצור ניגוד עניינים מקצועי, משום שאותה חברה צריכה לעבור בקרת בטיחות על ידי אנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully