וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטון מרטין בחרה טויוטה

ירון אדרי

30.6.2009 / 9:26

יצרנית מכוניות הספורט היוקרתיות מבריטניה תשיק את הסייגנט, גרסתה המעוצבת למכונית העירונית IQ

הייתם מאמינים שאסטון מרטין תייצר מכונית עירונית? שיתוף פעולה מעניין בין החטיבה האירופית של טויוטה ואסטון מרטין. יצרנית מכוניות הספורט מבריטניה תייצר מכונית יוקרה קטנה על בסיס המכונית העירונית IQ. למעשה, מדובר באותה המכונית בדיוק על מכלוליה כשההבדל היחידי טמון בעיצוב.

באסטון מרטין יודעים כנראה שה-DBS אינה מתאימה לטיולים בעיר, הן מבחינת גודלה והן מבחינת הפליטה שהיא מותירה מאחוריה ובמקום לפתח מכונית קטנה משל עצמם, הם מאמצים את המכונית המהפכנית שבעזר תכנון חכם מושיבה בתוכה ארבעה נוסעים. השם שנבחר לה הוא סייגנט (Cygent) שמשמעותו ברבור קטן ועיצובו מזכיר קצת את אותה אגדת ילדים. בהשוואה למכוניות המוכרות של אסטון מרטין, בהחלט ניתן לכנותו הברווזון המכוער.

פרט לעיצוב ולתוספות יוקרתיות בתא הנוסעים, ישמור הברבור על מכלוליה הקיימים של ה-IQ. המנועים הם אותם 1.0 ו-1.3 ל' כשהקטן מבינהם פולט רק 99 גק"מ CO2, בערך שליש מהנתונים אליהם רגילה אסטון מרטין. הרוכשים ישמחו לדעת כי לרכב 5 כוכבי בטיחות אותם השיג במבחני הריסוק.

25 אלף IQ מכרה טויוטה מאז הושקה המכונית בחודש ינואר האחרון. הסייגנט תימכר בוודאי במספרים נמוכים יותר כנראה כרכב שני או שלישי לאותם בעלי DBS, ואנטאג' או DB9.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully