וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2009: יותר גנבי רכב ישראלים

1.7.2009 / 13:52

'פוינטר': עלייה של 15 אחוזים במספר גניבות הרכב על ידי ישראלים. הכי נגנבים: טנדרים ורכבי שטח; הכי פרוצה: תל-אביב

בששת החודשים הראשונים של 2009 חלה עלייה של 15 אחוזים במספר גניבות הרכב על ידי חוליות ישראליות, כך מנתונים שמפרסמת חברת 'פוינטר'. לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לא נרשם שינוי בשכיחות הגניבות הכללית ומכאן שישנה ירידה במעורבותן של חוליות גנבים מהרשות הפלשתינית.

פילוח הסגמנטים מנציח כי העדפות הגנבים נותרו כשהיו בשנה שעברה. קבוצת הטנדרים ראשונה והיא גם הנגנבת ביותר עם 24 אחוזים מסך כלי-רכב שנגנבו בחציון הראשון וזאת למרות ירידה של 18 אחוזים מחלקם היחסי בתקופה המקבילה אשתקד. לעומתם, כלי-רכב מסחריים שאינם נמנים על ההגדרה טנדר, רושמים בחצי השנה הראשונה גידול יחסי של 46 אחוזים.

שניים ברשימת הביקוש הם רכבי השטח והפנאי שחלקם בכלל מספר הגניבות הוא 23 אחוזים. כמו הטנדרים, גם כאן מדובר על ירידה בביקוש בתוך הסגמנט. ירידה נרשמת גם בגניבת מכוניות פרטיות - 13 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד אז חלקם היה 17 אחוזים.

עלייה גדולה במספר הגניבות רושם תחום הרכב הכבד. אם בשנה שעברה עמד חלקן של משאיות על 10 אחוזים בסך הגניבות, הרי שהשנה נתון זה צומח בשליש לכדי 13 אחוזים. עלייה גבוהה הרבה יותר נרשמת בסעיף הציוד ההנדסי הכבד שעלה השנה מ-2 ל-6 אחוזים, פי שלושה מהתקופה המקבילה אשתקד. מבחינה גאוגרפית, 20 אחוזים מהגניבות מתרחשות בגוש דן, 17 אחוזים באיזור הדרום, ירושלים, השרון והשפלה (כל אחד), 9 אחוזים באיזור הצפון ושלושה אחוזים באזור יהודה ושומרון. בגוש דן נרשם גם מספר הפריצות לרכב הגבוה ביותר, כש-25 אחוזים משוייכים לעיר תל אביב.

פריצה אלימה לרכב (באמצעות כלי עבודה תוך נטרול מערכות המיגון) ממשיכה להיות שיטת הגניבה העיקרית – 75 אחוז מכלל כלי-הרכב נגנבו כך. אולם, במסגרת הפעילות פיתחו החוליות שיטות מגוונות נוספות. נוהג נפוץ הוא לשכור את הרכב שנועד לגניבה והכנתו, לעיתים בשיטת 'קומבינה' ובסיועם של מכוני שטיפה או עובדי חברות. בתום ההכנה, מוחזר הרכב לידי חברת ההשכרה אך לא לפני שאספו הגנבים מידע אודות מיקומו לשם הם יגיעו חמושים בקוד ומפתח משוכפל.

היעד העיקרי של חוליות הגנבים הוא החזרת הרכב הגנוב לשוק המקומי תחת זהות כפולה, משם למעשה עיקבותיו ועיקבות התרמית קשות לאיתור. מנכ"ל 'פוינטר' אילן גולדשטיין מציין כי המגמה נכון לתקופה האחרונה היא למכור את הרכב כמו שהוא ולאו דווקא כמקור לחלקי חילוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully