וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסאנגיונג עוברים לאלימות

1.7.2009 / 14:24

עובדים לשעבר של יצרנית הרכב הקוריאנית, השתלטו על מפעל החברה חמושים באמצעי לחימה כאות מחאה לפיטורם

כאלף מפוטרי סאנגיונג, חדרו אמש (שלישי) למפעלי החברה בדרום קוריאה כשהם מצויידים בפצצות הלם וצינורות פלדה. מטרתם, חבלה בעבודת הפועלים שלא פוטרו בזמן שהפעילו מחדש את פס הייצור שהושבת בחודש מאי. העימות בינם לבין 4,000 העובדים שנכחו במקום, התלקח לקרבות אלימים שבעקבותיהם נפצעו 80 בני אדם. על פי דיווח מאתר החדשות 'אוטוניוז אירופה', המפעל נמצא כעת תחת שליטת המתפרעים.

הסיבה להשתוללות האלימה נובעת מקיצוצים דרמטיים במצבת כוח האדם בחברה. לאור מצבה הלא מזהיר של סאנגיונג מבחינה כלכלית, מינה בית המשפט הקוריאני כונס נכסים כדי שיעבוד על שיקומה המיידי. תוכנית ההתייעלות כללה קיצוצי שכר בכל הדרגות ופיטורם של 976 עובדים מרביתם במחלקת ההרכבה. אלא שכל ניסיון להגיע לפשרה עם העובדים המפוטרים אם על ידי חבילות פרישה או חלופות תעסוקתיות אחרות, נדחה על ידי איגוד העובדים המייצג אותם.

בעקבות הפלישה האלימה, הודיעו ראשי סאנגיונג שלא יפעילו מחדש את פס הייצור גם אם המתפרעים יעזבו את המפעל. עוד הוסיפו כי להערכתם תגיע החברה לפשיטת רגל בקרוב, אלא אם תגיע ישועה פיננסית בטרם יפקע ב-15 ליולי האולטימטום מבית המשפט הקוריאני. יש לציין כי סאנגיונג נמצאת בשליטת קונצרן הרכב הסיני SAIC, שאינו שש להזרים אליה כספים.

  • עוד באותו נושא:
  • סאנגיונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully