וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייארדו הולכת אחורה

2.7.2009 / 7:46

לגייארדו החדשה יש 550 כ"ס, אבל הכי חשוב - הנעה אחורית. והיא מוקדשת באהבה, לנהג המבחן של החברה ולנטינו בלבוני

לפני מספר חודשים הושקה גרסת הספיידר כפולת ההנעה למשפחת הגייארדו (LP560-4), ועתה שואפים בלמבורגיני לחדד את חושי הנהיגה ומציגים את הגרסה הסוערת אך השורשית ביותר בהיצע: LP55O-2. ומה מיוחד בה? לעומת הדור הבכיר בו ההנעה זורמת דרך קבע אל ארבעת הגלגלים, הדגם הנכנס יבוסס על הנעה אחורית בלבד. זוהי הפעם הראשונה מזה 10 שנים (מאז הדיאבלו מנוחתה עדן), שהיצרן לוקח צעד אחורה בזמן.

מעבר לשינוי בסרן המניע, תהנה הגייארדו ממנה הגונה של מחווה נוסטלגית. היא תענוד את שמו של נהג המבחן בחברה ולנטינו בלבוני, האחראי הבלעדי מזה 40 שנה למדרגות ההתקדמות של מחלקת הביצוע. לבלבוני פורום אוהדים תומך העוקב אחר כל ההתפתחויות בחברה האיטלקית ובעלי הממון מבינהם לבטח ישריינו לעצמם מכונית אחת לפחות.

המנוע המסיבי והרוגש נלקח ישירות מהאחות נטולת הגג. למעשה, מדובר בדוגמה זהה אם כי מאולפת קלות ליחידת ה-V10 בנפח 5.2 ל' לה 550 כ"ס, המשותפת לכל המשפחה. התיבה כוללת סטיק ידני ושישה הילוכים, אולם כאופציה אפשר לבחור גם ב-E שיפט הרובוטי שהפך עם הזמן למבוקש ביותר, אפילו בין האדוקים שבחובבי המותג.

בסעיף הביצועים אין פשרות כהרגלה של מסורת. הנעה אחורית על משקלה של הגייארדו (1,370 ק"ג), גורר הצהרה כי התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת רק 3.9 שניות וזו לא תעצור עד תראה הסקאלה 320. כדי לא לאבד שום דבר בדרך, בעיקר את המכונית, ללמבו דיפרנציאל מוגבל החלקה ומערכת בקרת יציבות משופרים.

לא נשכח את אפקט ההחצנה וכאן לצורכי הבידול, קיימים באגף הקוסמטיקה 8 גוונים חיצוניים וערימת אבזור מעוטרת עור בחלל הנוסעים. עוד בענייני מסורת נציין כי הגייארדו החדשה תהיה מהזן המוגבל - 250 יחידות בלבד, כשהמחיר עבור יחידה אחת עומד על 162 אלף יורו, שהם בערך 900 אלף שקלים לפני מסים. בטוח ימצאו לה קונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully